Propast u industriji električnih automobila je tek počeo, a već košta milijarde, piše britanski "Telegraf". Sve više zapadnih kompanija koje proizvode električne automobile beleži pad u prodaji, a sama industrija doživljava kolaps.
Profit nemačkog automobilskog giganta "Mercedes" opao je u petak jer je prodaja nove serije električnih automobila doživela slobodan pad.
"Porše" je odustao od svojih prodajnih ciljeva za automobile na baterije zbog pada potražnje kupaca. "Ford" gubi skoro 50.000 dolara na svakom električnom vozilu koje proda, dok je i "Teslin" profit pao za 45 odsto.
Poslednjih nekoliko dana postalo je jasno da je industrija električnih automobila na ivici kolapsa. Stotine milijardi evra, dolara i funti upumpane su u ovu industriju, od političkih lidera i zavisnika od subvencija i već je vreme da se ta ogromna količina novca poreskih obveznika proglasi za bačen novac.
Samo u poslednjih nekoliko dana stižu loše vesti od proizvođača automobila. "Mercedes" se bori da ponovi svoj uspeh u automobilima na benzin sa automobilima na baterije.
Kompanija "Tesla" je snizila cene i ponudila velikodušne finansijske ugovore kako bi pokušala da oživi slabu potražnju.
Akcije nemačke "Varte" pale su za 70 odsto tokom prošlog meseca zbog izveštaja da će kompanija možda morati da bude spasena od bankrota nakon velikih gubitaka na baterijama za hibridne sportske automobile.
Pokazalo se da su troškovi osiguranja i održavanja električnih automobila mnogo veći nego što su mnogi očekivali.
Situacija se dodatno promenila kada su Kinezi ušli na tržište sa novom paletom uglađenih, a jeftinijih vozila.
Kako piše britanski "Telegraf", vreme je da političari počnu da reaguju na katastrofu koja se događa. Kreatori politika, pod pritiskom industrijskih grupa i lobista za klimatske promene, izabrali su svog favorita – električne automobile i potrošili na njih zapanjujuće količine novca poreskih obveznika.
Francuski predsednik Emanuel Makron još 2019. najavio je francusko-nemački plan da dominira proizvodnjom baterija sa 700 miliona evra koje je uložila Francuska i još milijardu evra Nemačka. EU se ponosno hvali da je 80 milijardi evra uloženo u lanac električnih vozila.
Situacija je još gora u SAD, gde je Bajdenova administracija nedavno dodelila skoro 2 milijarde dolara bespovratnih sredstava za pomoć ponovnom pokretanju ili proširenju lokacija za proizvodnju i montažu električnih vozila u osam država.