Korporacija BID mogla bi ove godine da nadmašiti "Teslu" u godišnjoj prodaji električnih vozila, budući da potražnja raste u Kini, a stagnira u SAD i Evropi, navodi "Blumberg" koji je u januaru predvideo da će "Tesla" ostati ispred BID-a do kraja decenije.
"Vladavina" BID-a mogla bi da bude kratkog veka jer kaznene tarife SAD i Evropske unije ograničavaju mogućnosti rasta kineskog proizvođača automobila na Aziju i tržišta u razvoju, navodi se u danas objavljenom izveštaju "Blumberg intelidžensa".
Zaustavljena potražnja za električnim vozilima na baterije znači da će motori sa unutrašnjim sagorevanjem, uključujući hibride, produžiti "životni vek" starijih, tradicionalnijih proizvođača kao što su "Dženeral motors", "Folksvagen", "Ford", piše u izveštaju analitičar Majkl Din.
"Tesla" je ove sedmice razočaravajući izveštaj o zaradi u četvrtom kvartalu. Proizvođač automobila je daleko od tempa od 1,8 miliona automobila koliko je prodao prošle godine i ponovo je upozorio da očekuje da će do 2024. godine doći do "znatno niže" stope rasta.
Kao još jedan znak da pompa oko električnih vozila jenjava, "Porše" je početkom sedmice odstupio od svog cilja da će automobili na baterije činiti više od 80 odsto prodaje novih vozila do 2030.
BID je nakratko pretekao "Teslu" po prodaji čistih električnih vozila u četvrtom kvartalu prošle godine, nadmašivši svog američkog rivala 526.409 prema 484.507. Zadržao je zamah ove godine, isporučivši skoro milion električnih i hibridnih automobila u drugom kvartalu, uz pomoć agresivnog sniženja na domaćem tržištu.
"Blumberg", međutim, ocenjuje da je kineski rat cenama "neodrživ".
Zaustavljena potražnja za električnim vozilima nagradila je skeptičnu - i veoma kritikovanu - "Tojotu" koja se kladila na dugovečnost motora sa unutrašnjim sagorevanjem i hibrida, sa skokom udela od 50 odsto od sredine 2023. godine, navodi se u izveštaju.
Na duži rok, predviđa se da će BID zadržati prednost u prodaji nad "Teslom" do 2027. godine, pre nego što američki proizvođač automobila povrati krunu 2028. godine, dok će trećeplasirani "Folksvagen" polako smanjivati jaz sa rivalima.
"Tesla" je i dalje najveći proizvođač automobila na globalnom nivou po tržišnoj kapitalizaciji, sa vrednošću od 786 milijardi dolara.BID je treći sa samo 100 milijardi dolara.