Ekonomija

Direktor "Folksvagena" pravda zatvaranje fabrika u Nemačkoj: Kolač se smanjuje, a gostiju sve više

"Folksvagen" je ranije ovog meseca najavio da bi mogao da, prvi put u svojoj istoriji, zatvori neku fabriku u Nemačkoj
Direktor "Folksvagena" pravda zatvaranje fabrika u Nemačkoj: Kolač se smanjuje, a gostiju sve višeGetty © Justin Sullivan/Getty Images

Potrebne su velike promene ako "Folksvagen grupa" namerava da opstane, rekao je generalni direktor kompanije Oliver Blume za "Bild". 

Najveći evropski proizvođač automobila najavio je ranije ovog meseca da bi mogao da zatvori najmanje dve fabrike u Nemačkoj u okviru akcije smanjenja troškova. Potencijalno zatvaranje bi bilo prvo u skoro 90-godišnjoj istoriji nemačkog giganta.

Blume je u intervjuu za nemački list pokušao da opravda planove kompanije, rekavši da je trenutna ekonomska situacija "toliko ozbiljna da ne možemo jednostavno da nastavimo kao pre".

Operativni profit nemačkog proizvođača automobila pao je za 20 odsto u prvom kvartalu 2024. u poređenju sa istim periodom prethodne godine. U drugom kvartalu ove godine zarade su pale za dodatnih 2,4 odsto u odnosu na 2023.

Blume tvrdida bi otpuštanje radnika "Folksvagenu" uštedelo četiri milijarde evra. Upravni odbor Folksvagen grupe radi na "daljim merama" kako bi preživeo pad u prodaji automobila, dodao je on.

Za "Folksvagen" u Nemačkoj trenutno radi oko 120.000 radnika.

Kako je rekao, glavni izazovi sa kojima se suočava evropska automobilska industrija potiču od pandemije pre četiri godine i ulaska azijskih konkurenata na tržište.

"Kolač se smanjuje, a imamo sve više gostiju za stolom", rekao je izvršni direktor grupe koja poseduje brendove automobila, kamiona i motocikala kao što su "Audi", "Bentli", "Lambordžini", "SEAT", "Škoda", "Porše" i "Dukati".

EU je postala najveće prekomorsko tržište za kineske proizvođače električnih vozila. Vrednost uvezenih kineskih električnih automobila u EU porasla je na 11,5 milijardi dolara 2023. godine, od čega samo 1,6 milijardi dolara u 2020. godini, što čini 37 odsto ukupnog uvoza električnih automobila u blok, prema nedavnom istraživanju.

Kritičari planiranih rezova u "Folksvagenu" istakli su da je grupa u junu platila 4,5 milijardi evra svojim akcionarima za finansijsku 2023. godinu.

Predsednica partije Levica, Janin Visler, rekla je prošle nedelje za "Rajniše post" da je "neverovatno ljigavo" što je "Folksvagen" mogao da isplati toliko visoke dividende a sada tvrdi da ne može da spreči zatvaranje fabrika i gubitak radnika.

"Ako 'Folksvagenu' zaista treba novac tako hitno, onda bi glavni akcionari… trebalo da vrate ovih 4,5 milijardi evra", rekla je ona.

Podaci državnog zavoda za statistiku pokazali su da se nemačka ekonomija kontrahovala u drugom kvartalu ove godine.

Industrijska proizvodnja je u julu pala više nego što se očekivalo, uglavnom zbog slabe aktivnosti u automobilskom sektoru, preneo je Rojters prošle nedelje.

Usporavanje je podstaklo strahove da bi najveća evropska ekonomija mogla ponovo da se smanji u trećem kvartalu i da uđe u novu recesiju, nakon što je pretrpela recesiju krajem prošle godine.

image