SAD zabranjuju kinesku i rusku tehnologiju u automobilima: Protekcionizam ili briga za bezbednost?

Bajdenova administracija smatra da bi Kina ili Rusija mogli da hakuju ili prate kretanje vozila koja bi koristila tehnologiju iz tih zemalja, navodi "Blumberg", ali dodaje da zabrana upotrebe kineske i ruske tehnologije ima i protekcionističku dimenziju

Američko ministarstvo trgovine moglo bi da objavi zabranu upotrebe ruskog i kineskog hardvera i softvera pri proizvodnji tzv. pametnih vozila već u ponedeljak, rekli su izvori za "Blumberg".

Zabrana bi onemogućila američkim proizvođačima da koriste i testiraju ruske i kineske tehnologije za sisteme automatske vožnje i komunikacione sisteme unutar vozila, navode izvori. 

Očekivana zabrana je rezultat istrage o navodnim rizicima po sajber bezbednost vozila koju predstavlja kineski softver , a koju je pokrenuo predsednik SAD Džozef Bajden u martu ove godine. 

Bajdenova administracija smatra da bi Kina ili Rusija mogli da hakuju ili prate kretanje vozila koja bi koristila tehnologiju iz tih zemalja, navodi američka agencija.

Dodaje se da zabrana ima i protekcionistički element, pošto bi kineskim proizvođačima automobila moglo biti zabranjeno da prodaju svoja vozila u SAD ako vozila koriste kinesku komunikacionu tehnologiju.

Do eskalacije ekonomskog rata Kine i SAD dolazi četiri meseca nakon što je Bajden uveo carinu od 100 odsto na kineska električna vozila, navevši kao razlog subvencije Pekinga za kinesku auto-industriju, kao i to što Kina izvozi višak proizvedenih automobila u periodu kada američke kompanije proizvode sve više električnih vozila.