Akcije LVMH-a pale su za sedam procenata, dan nakon što je najveća svetska grupacija za luksuzne proizvode prijavila neočekivani pad prodaje u trećem kvartalu i upozorila na "neizvesno ekonomsko i geopolitičko okruženje".
Smanjeno interesovanje kineskih potrošača uticalo je na prihode francuskog konglomerata koji kontroliše milijarder Bernar Arno. Prihodi grupe pali su za tri procenta na 19,1 milijardu evra za tri meseca do 30. septembra u poređenju sa istim periodom prošle godine. Analitičari su očekivali da će prihodi porasti za jedan odsto.
Prodaja u osnovnom odeljenju za modu i kožnu galanteriju LVMH-a, koji se smatra glavnim u sektoru luksuza, pala je za pet procenata, dok su analitičari očekivali rast od jedan odsto, navodi "Fajnenšel tajms".
Ovo je prvi put da je kompanija zabeležila pad prodaje od 2020. godine, kada je pandemija kovida zatvorila preduzeća i tržišta.
Kineski kupci, koji su podstakli veći deo rasta industrije u protekloj deceniji, obuzdali su potrošnju jer su zabrinuti zbog ekonomskih izgleda svoje zemlje i slabog tržišta nekretnina.
"Burberi" i "Kering", koji je vlasnik "Gučija", pretrpeli su dvocifren pad prodaje u poslednjim kvartalima.
Rivalu "Ermesu" pomogla je otpornija baza ultra-bogatih klijenata.
Akcije LVMH-a su ove godine pale skoro 14 odsto, dok su akcije "Keringa" pale za 41 odsto. Akcije "Eermesa" porasle su za skoro 10 odsto.
"Vidimo da je LVMH najslabiji među kvalitetnim imenima", rekao je analitičar "Bernstina" Luka Solca.