Ekonomija

Venčanja kao motor ekonomije: Kako raskošne svadbe pune budžet Indije

Procenjuje se da kupovine vezane za venčanja pokreću 11 odsto indijskog tržišta odeće od 82,48 milijardi dolara
Venčanja kao motor ekonomije: Kako raskošne svadbe pune budžet IndijeGetty © Mayur Kakade

Indijska venčanja su bez premca u svojoj živahnosti i bogatstvu, a višemesečne proslave koje je ove godine organizovao najbogatiji čovek Azije, milioner Mukeš Ambani, za svog mlađeg sina postale su novo merilo za ekstravaganciju. Venčanja imaju ogromnu kulturnu i sentimentalnu vrednost, dirljive trenutke među porodicom i prijateljima i obilje hrane, ali sve veća raskoš privlači globalnu pažnju. 

Tokom vrhunca sezone venčanja između 12. novembra i 16. decembra, Indija će biti svedok 4,8 miliona venčanja za 18 dana određenih za slavlje. Očekuje se da će ovo generisati prihod od šest biliona rupija, odnosno čak 70,8 milijardi dolara, što predstavlja povećanje od 41% u odnosu na prošlu godinu. Samo u glavnom gradu, Delhiju, biće organizovane proslave vredne 1,5 biliona rupija ili 17,7 milijardi dolara. Ovi podaci naglašavaju ogroman rast indijske ekonomije venčanja, sa bračnom sezonom koja se proteže do 2025.

"Venčanja u Indiji nisu samo proslave, već ekonomski motor koji podstiče rast u svim industrijama, ostavljajući trajni uticaj. To je kao što je Božić na Zapadu. Indijska industrija venčanja je tržište vredno 10,82 triliona rupija ili 127,44 milijarde dolara, odmah iza proizvodnje hrane. To stvara milione radnih mesta u sektorima kao što su nakit, odeća, ugostiteljstvo i zabava", kaže Vishal Punjabi, koji je snimio neke od najpoznatijih videa sa indijskih venčanja u poslednje vreme. 

Prosečan Indijac srednje klase troši otprilike između 1,5 miliona i 2,5 miliona rupija ili 17.000 do 29.500 dolara na venčanje.

Godišnje 12 miliona venčanja

Od potražnje za odabranim temama i luksuznim pozivnicama sa dragocenim ukrasima, do filmova za venčanja, posebnih destinacija i potrebe za predstavom, indijska venčanja su doživela procvat na mnogo načina. A dodatni troškovi i novi trendovi imaju veći ekonomski uticaj.

Industrija venčanja je jedan od najvećih doprinosa indijskoj ekonomiji, sa značajnim efektom rasta. Procenjuje se da kupovine vezane za venčanja pokreću 11 odsto indijskog tržišta odeće od 82,48 milijardi dolara. Takođe je ključni kreator poslova u velikim preduzećima i malim dobavljačima, jer industrija podržava različite sektore kao što su organizacija događaja, ugostiteljstvo, moda, dekoracija, putovanja, fotografija i zabava.

Jedno venčanje može angažovati stotine ljudi, od menadžera, cvećara i šminkera do organizatora događaja, digitalnih marketinških radnika i zanatlija poput frizera, krojača i šminkera. Sa čak 12 miliona venčanja koja se održavaju u Indiji svake godine, razmere su zapanjujuće.

Venčanja na zanimljivim lokacijama su s druge strane podstakla turizam i potražnju za vrhunskim smeštajem i uslugama.

"Ova venčanja često podstiču goste da produže svoj boravak i istraže mesto, što dodatno doprinosi lokalnoj ekonomiji", kaže Šri Bhagat, osnivač fotografskog studija Raabta bi Shrei Bhagat.

Gaurav Makhija, osnivač firme za upravljanje događajima i cvećara u Delhiju napominje da je sve veći trend venčanja na destinacijama transformisao manje poznata mesta, kao što su Bekal u Kerali i Mahabalipuram u Tamil Naduu, u tražena mesta za venčanja, što je imalo uticaj na više sektora, od nekretnina do transporta.

Punet Gupta, koji izrađuje luksuzne pozivnice, ističe da venčanja podržavaju mikro preduzetnike i tradicionalne zanate. Težnja da se napravi veselje za pamćenje navodi porodice da prevaziđu svoje mogućnosti, pa podižu kredite da bi napravili svadbe.

Oni na venčanja gledaju kao na prekretnice, gde se ne štede troškovi za proslavu – to je možda razlog zašto se čini da veličina venčanja raste nesrazmerno prilično rastu raspoloživog prihoda među prosečnim Indijcima.

Živimo u doba kada je potvrda na društvenim mrežama glavni, krajnji faktor da se bilo šta smatra uspehom ili neuspehom. I venčanja nisu izuzetak. Činjenica da su čak i parovi koji organizuju venčanja manjeg budžeta veoma svesni estetike dizajna i zahtevaju određene teme koje su popularne odražava rastući uticaj društvenih medija i potrebu da se finansijski oprez baci u vetar radi vidljivosti.

Gupta veruje da je to bila promena u inspiraciji parova da sanjaju veće snove i personalizuju svoje proslave na načine koji nisu bili uobičajeni pre deset godina.

image