"Halo, inspektore": Uspešan prvi bojkot prodavnica u Hrvatskoj

Najveći apsolutni pad vrednosti računa bio je u Zagrebu, ali i u Splitu, Osijeku, Rijeci, Zadru, Varaždinu, Pulu, Karlovcu, Slavonskom Brodu

Potrošačka platforma "Halo, inspektore" tvrdi da je prvi bojkot prodavnica u Hrvatskoj bio uspešan i da su postignuta dva cilja- ujedinjenje i podizanje svesti potrošača, kao i smanjenje ukupne potrošnje. Od 19 posmatranih dana, pad potrošnje zabeležen je 16 dana.

Prema podacima platforme "Halo, inspektore" tokom tri nedelje, od prvog petka bojkota do ponoći trećeg petka bojkota, potrošeno je ukupno 108 miliona evra manje, od čega samo za tri petka 75 miliona evra.

Od 19 posmatranih dana, pad potrošnje zabeležen je 16 dana, prenosi hrvatski Indeks.

Najveći apsolutni pad vrednosti računa bio je u Zagrebu, ali i u Splitu, Osijeku, Rijeci, Zadru, Varaždinu, Puli, Karlovcu, Slavonskom Brodu.

Platforma navodi da je država prozvana zbog toga što nije preduzela pravovremene mere za suzbijanje inflacije, kao i zbog toga što je, kako se tvrdi, dopustila opšti nered na tržištu.

"Bojkot je sredstvo za izražavanje otpora, neslaganja. Ima veliku moć, podstiče na akciju i traži hitnu promenu ponašanja onih protiv kojih je usmeren", objavljeno je na Fejsbuk stranici "Halo, inspektore”.

Iako treći petak nije imao istu masovnost kao prvi, njegov učinak bio je primetan. Organizatori naglašavaju da nisu obeshrabreni i da ne odustaju od daljih akcija, prenosi HRT.

U objavi se ističe da su intervencije koje su usledile posle bojkota, kao što su zamrzavanje cena pojedinih proizvoda na određeni period, kao i veliki broj akcijskih ponuda i sniženja, samo gest, a ne rešenje za dramatičnu situaciju.

"Zamrzavanje cena na kratak period i privremeni popusti neće dovesti do zaustavljanja rasta cena ili njihove stabilizacije, a ovaj problem dobro znaju svi koji treba da organizuju", navode iz organizacije.