
"Crni petak" u SAD: Koliko su Amerikanci potrošili i šta su najviše kupovali

Amerikanci su potrošili 8,6 milijardi dolara na kupovinu tokom "crnog petka", pokazuju preliminarni podaci kompanije "Adobe analitiks", uz napomenu da je većina transakcija obavljena putem laptopa i telefona, umesto u radnjama.

"Adobe analitiks" je registrovao više od bilion poseta američkim maloprodajnim sajtovima tokom dana povoljnih cena.
Kompanija je napomenula da ovo nisu konačni podaci i da se očekuje da će konačni trošak povodom "crnog petka" biti između 11,7 i 11,9 milijardi dolara.
Kupovina preko interneta umanjila je nekadašnji značaj "crnog petka", a promocije robe i usluga povodom ovog događaja raspoređene su tokom više sedmica.
"Adobe analitiks" očekuje da će "sajber ponedeljak" doneti 14,2 milijardi dolara u onlajn prodaji, što će biti povećanje za 6,3 milijarde dolara u odnosu na prošlu godinu.
Među najprodavanijim proizvodima do sada su televizori, nedavno objavljeni Nintendo Switch 2, Apple AirPods 4 i Oura Ring 4. Kuhinjski predmeti, poput KitchenAid miksera i posuda za skladištenje, takođe su nestali sa virtuelnih polica, zajedno sa mašinama za pranje i sušenje veša, biciklima i koševima.
Nagli rast potrošnje podstaknut je popustima koji su bili veći nego što su analitičari prvobitno očekivali.
Elektronika je zabeležila najveća sniženja, čak do 29 odsto u odnosu na kataloške cene, popusti na igračke su bili i do 28 odsto, odeća oko 25, a televizori 24 odsto. Računari, kućni aparati, nameštaj i sportska oprema zabeležili su značajna sniženja cena, u rasponu od 19 do 23 odsto.
Kupovina po preporuci - veštačke inteligencije
Kupci se sve više okreću veštačkoj inteligenciji za pomoć u snalaženju u ponudama i pronalaženju pravih proizvoda. Očekuje se da će kupovina vođena veštačkom inteligencijom porasti za 600 odsto, jer sve više kupaca koristi alate veštačke inteligencije na mreži
U anketi kompanije "Adobe analitiks", gotovo polovina ispitanika je rekla da je koristila ili planira da koristi veštačku inteligenciju za kupovinu preko interneta ove sezone, prvenstveno za pronalaženje ponuda, istraživanje proizvoda i dobijanje preporuka.
Kupovina putem mobilnih telefona nastavila je svoju dominaciju i činila je 58,6 odsto onlajn prodaje sa potrošnjom od 5,1 milijarde dolara, što je povećanje od 11,3 odsto u odnosu na isti period prošle godine. To predstavlja veći udeo mobilnih uređaja nego prošlogodišnjeg "Crnog petka", kada je 55 odsto kupovine obavljeno putem telefona i tableta.




