
Aerodrom "Dasing" u Pekingu opslužio više od 50 miliona putnika

Tokom ove godine, zaključno sa subotom, novi pekinški aerodrom "Dasing", koji se nalazi na jugu grada, pedesetak kilometara od centralnih gradskih područja, opslužio je 50,08 miliona putnika, što je povećanje od čak 8,41 odsto u odnosu na 2024. godinu.
Broj stranih putnika na pomenutom aerodromu dostigao je oko 5,5 miliona, što je rast od 25,39 odsto u odnosu na lane, prenose kineski mediji.
Džin među aerodromima
Otkako je otvoren, pre šest godina, "Dasing" je opslužio više od 193 miliona i više od 1,41 milion letova.
Na ovom savremenom aerodromu, čiji je terminalski deo najveći na svetu i zauzima oko 700.000 kvadratnih metara, trenutno posluje 70 domaćih i stranih avio-kompanija koje održavaju oko 190 avionskih linija ka 180 odredišta u 25 zemalja Evrope, Azije i Afrike.

Samo tokom ove godine pokrenuto je ili obnovljeno više avio-linija, među kojima su i one za Kazablanku, Bandar Seri Begavan, Ho Ši Min, Dušanbe i Muskat, prenosi list "Čajna dejli".
Avioni kineskih kompanija, poput "Čajna sauterna", "Čajna isterna", "Sjamen era" i "Čajna junajteda" sa "Dasinga" lete na više od trideset međunarodnih linija, a aerodrom poseduje najsavremeniji sistem za proveru i transport prtljaga.
Svojevremeno je najavljeno da će, kada bude radio punim kapacitetom, "Dasing" postepeno smanjiti pritisak na Međunarodni aerodrom u Pekingu (na severoistoku grada) na 82 miliona putnika godišnje, budući da je pomenuti stari aerodrom 2018. godine opslužio više od 100 miliona putnika.
Aerodrom kao morska zvezda
Projektovani godišnji putnički kapacitet "Dasinga" u prvoj fazi je 72 miliona putnika, a moći će, uz dogradnju, da dosegne kapacitet od preko 100 miliona putnika godišnje.
Aerodromski kompleks osmišljen je u obliku morske zvezde.
Iako je posredi najveća terminalska građevina na svetu, do najudaljenijih kapija za ukrcavanje na avion moguće je stići za svega osam minuta prosečnog hoda.
Ispod aerodroma su specijalni izolacioni nosači koji mogu da ublaže dejstvo zemljotresa na građevinu, a na krovu paneli koji obezbeđuju značajnu uštedu električne energije, što je deo kineskog koncepta i programskog imperativa da aerodrom bude "zelen" i ekološki održiv.




