Ekonomija

Efektiva pozorila na nepoštenu bankarsku praksu: Obmanjuju korisnike

U poslednjih nekoliko dana kada se u Viberu ukucaju reči "banka", "pare", "rata", "plata", "kredit", te reči pocrvene, a ispod njih pojavi se reklama za uzimanje kredita
Efektiva pozorila na nepoštenu bankarsku praksu: Obmanjuju korisnikeGetty © NurPhoto / Contributor

Udruženje za zaštitu potrošača "Efektiva" objavilo je da Prokredit banka na Viberu obavlja nepoštenu poslovnu praksu i da su taj slučaj prijavili Narodnoj banci Srbije (NBS).

Naime, u poslednjih nekoliko dana kada se u Viberu ukucaju reči "banka", "pare", "rata", "plata", "kredit", te reči pocrvene, a ispod njih pojavi se reklama Prokredit banke za uzimanje kredita.

U prijavi "Efektive" poslatoj NBS navodi se da podnose prijavu jer banka obavljanja nepoštene poslovne prakse iz člana 58. Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga i članova 17. i 18. Zakona o zaštiti potrošača.

"Naime, prilikom ispisivanje reči 'banka' ili 'kredit' u aplikaciji Viber, kao link ispod ovih reči, pojavljuje se veza ka Prokredit banci. Dakle, ako se ispred tih reči, u razgovoru napiše i reč najbolji (kredit) ili najbolja (banka), link će odvesti ka sajtu Prokredit banke", objasnili su iz "Efektive".

Banka na ovaj način, kako su naveli, obavlja nepoštenu i obmanjujuću poslovnu praksu, jer potencijalnog korisnika navodi da donese pogrešnu ekonomsku odluku, u smislu da mu daje netačna obaveštenja i stvaranjem opšteg utiska, da Prokredit banka jeste najbolja, najpovoljnija, najjeftinija i slično.

image
Live