"Folksvagen" se sprema da proda svoju fabriku u Kalugi u Rusiji, a u poslovnim krugovima navode da je nadležna vladina komisija u Moskvi dala saglasnost da fabriku preuzme ruska grupa za prodaju automobila "Avilon".
Kako piše "Frankfurter algemajne cajtung", zatvaranje fabrike moglo bi biti gotovo već ove nedelje, iako još uvek nedostaju poslednji potpisi. U korporativnim krugovima nezvanično se navodi da će "Folksvagen" za lokaciju u Kalugi i ostalu imovinu "Folksvagen" grupe u Rusiji dobiti trocifreni milionski iznos, a ruska agencija Interfaks navodi da se radi o 125 miliona evra, iako je tačnu vrednost teško proveriti, navodi se u tekstu nemačkog medija.
Kako se dodaje, najvažnija i najvrednija imovina je fabrika u Kalugi u koju je "Folksvagen" od otvaranja 2007. godine uložio više od milijardu evra, tako da sada imaju značajan gubitak prilikom prodaje ruskom Avilonu.
U "Folksvagenovoj" fabrici u Kalugi radilo je oko 4.000 ljudi, a ruski kupac, budući da se ne bavi proizvodnjom automobila, verovatno će u ovom poslu imati partnere. Nemački list navodi da se očekuje da će Kinezi sada preuzeti proizvodnju u Kalugi.
"Folksvagen" nije obezbedio opciju otkupa, za razliku od "Mercedesa", koji drži širom otvorena vrata za povratak i može da preuzme svoje ruske podružnice u određenom vremenskom periodu.
Povlačenje zapadnih proizvođača automobila iz Rusije je izazvalo pad u proizvodnji vozila u zemlji. Prema poslovnom udruženju AEB, samo 687.000 novih vozila je prodato u 2022, dok ih je u prethodnoj bilo oko 1,7 miliona.
U međuvremenu, neke fabrike su preuzeli ruski investitori, često po simboličnoj ceni i uz opciju otkupa. Na primer, francuska automobilska kompanija "Reno" prodala je prošlog leta svoj većinski udeo u "Avtovazu" ruskoj državi za jedan evro.
"Folksvagen" je već prošle godine odlučio da proda fabriku u Kalugi, ali je proces trajao duže nego što se očekivalo, zbog toga što je konkurentski ponuđač, ruska "Gaz grupa", podnela tužbu koja je kasnije odbačena, a "Avilonu" je odobrena kupovina.