Sve veći broj Nemaca primoran je da promeni svoje potrošačke navike usred skoka cena, pokazali su podaci "Deloitovog" globalnog istraživanja "pulsa" potrošača ove nedelje. Prema nalazima, mnogi potrošači ili kupuju jeftiniju hranu, ili izbacuju određene grupe proizvoda sa svojih lista za kupovinu.
Oko 37 odsto ispitanika reklo je da sada kupuje jeftinije brendove u supermarketima, dok je 35 odsto reklo da kupuje jeftinije vrste mesa. Petina ispitanika rekla je da stalno kupuje manje namirnica nego što želi, dok je četvrtina rekla da sada kupuje samo najnužnije.
"Brojne krize i izazovi poslednjih godina doveli su do toga da potrošači promene svoje navike i rutinu kako bi preživeli sa finansijskim sredstvima koja su im na raspolaganju. Ovo utiče na širok spektar oblasti svakodnevnog života - uključujući ishranu. Naše istraživanje pokazuje da mnogi potrošači štede na hrani", navode iz kompanije "Deloit" i dodaju da je svaki treći potrošač "finansijski pod stresom" kada kupuje namirnice.
Istraživači su takođe primetili da je samo 41 odsto ispitanika reklo da razume zašto su cene na sadašnjem visokom nivou. Više od dve trećine ispitanika (64%) reklo je da smatra da kompanije podižu cene više nego što to zahtevaju njihovi povećani troškovi i tako ostvaruju dodatni profit.
Potvrđeno je da je godišnja inflacija u Nemačkoj u maju 2023. na najnižim nivoima za 14 meseci od 6,1 odsto, što je pad sa 7,2 odsto u prethodnom mesecu, ali je ostala znatno iznad cilja Evropske centralne banke od dva procenta. Cene hrane su usporile rast u odnosu na prethodni mesec, ali su ostale na dvocifrenom nivou od 14,9 odsto, predvođene mlečnim proizvodima (28,2%) i hlebom i žitaricama (19,3%).
"Deloitovo" istraživanje sprovedeno je na oko 25.000 potrošača iz 25 zemalja, uključujući oko 1.000 iz Nemačke. Istraživanje je sprovedeno od 20. do 26. aprila 2023.