Ekonomija

Izgradnja Moravskog koridora: Kruševac će biti povezan na auto-put do kraja oktobra

Ministar Goran Vesić je rekao da će Moravski koridor biti dug ukupno 110 kilometara i da će spajati auto-puteve "Miloš Veliki" i Beograd-Niš, odnosno dve petlje - Preljina i Pojate
Izgradnja Moravskog koridora: Kruševac će biti povezan na auto-put do kraja oktobraNone © Танјуг/Предраг Митић/МГСИ

Ministar građevinarstva, soabraćaja i infrastrukture Goran Vesić obišao je radove na izgradnji nove deonice Moravskog koridora od Makrešana do Koševa, i najavio da će oni biti završeni do kraja oktobra, čime će Kruševac biti povezan na auto-put, saopštilo je danas Ministarstvo. Vesić je rekao da je završeno šest kilometara leve trake nove deonice koja je ukupno duga 10 kilometara i da je saobraćaj preusmeren na taj poluprofil, a da će se sada raditi desna traka, i istakao da će sve biti gotovo do kraja oktobra, kao i da će Kruševac imati tri petlje.

Naveo je da će Moravski koridor biti dug ukupno 110 kilometara i da će spajati auto-puteve "Miloš Veliki" i Beograd-Niš, odnosno dve petlje - Preljina i Pojate.

"Na ovom potezu živi oko 500.000 ljudi i taj auto-put znači život za Kraljevo, Vrnjačku banju, Trstenik, Kruševac, Ćićevac, Varvarin, Stalać… za sve ljude koji žive ovde, jer će značiti nove investicije, brži prevoz i mogućnost da se ovaj kraj brže razvija", istakao je ministar.

Napomenuo je da se izgradnjom Moravskog koridora, počinje sa izgradnjom puteva koji povezuju postojeće auto-puteve i da je to prva od tri brze saobraćajnice i auto-puteva, koji će premrežiti Šumadiju, odnosno zapadnu Srbiju.

"Već ćemo narednih dana potpisati ugovor za obilaznicu oko Kragujevca koja nije samo 21 kilometar obilaznice oko tog grada već podrazumeva kroz Gružu i vezu do Mrčajevaca, odnosno vezu Kragujevca sa auto-putem "Miloš Veliki". Takođe, čeka nas i izgradnja autoputa "Vožd Karađorđe", čiji će idejni projekat biti završen do kraja godine, a koji će takođe povezati dva auto-puta: Beograd-Niš i 'Miloš Veliki' tako da će čitava Šumadija biti premrežena mrežom brzih puteva i auto-puteva", rekao je Vesić.

Podsetio je da je nedavno Vlada Srbije usvojila odluku o izradi urbanističkog plana za izgradnju pruge Stalać-Kraljevo, a kasnije i Kraljevo-Rudnica, kojom će se, kako je rekao, ići 120 kilometara na sat, tako da građanke i građani koji tu žive neće imati samo dobre puteve već i brzu prugu.

Državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Mihajlo Mišić rekao je da radovi na Moravskom koridoru napreduju prema planu i da radnici rade uprkos vrućini, kao i da se veoma obraća pažnja na njihovu zaštitu.

Direktor JP "Koridori Srbije" Aleksandar Antić rekao je da svaki novi auto-put donosi pregršt novih prilika za ljude koji žive duž njegove trase.

"Moravski koridor će doneti i nekoliko novih industrijskih zona za građane ovog kraja. Mi ćemo lokalnim samoupravama ostaviti i objekte koje smo gradili za potrebe izgradnje auto-puta, kao potencijalne nove industrijske zone", rekao je Antić.

Naveo je da će jedna takva zona biti u Ćićevcu, gde postoji oko 20 hektara koji su bili u funkciji izgradnje auto-puta, druga u okolini Kruševca površine gotovo 28 hektara, a treća u Adranima kod Kraljeva, i dodao da je to velika šansa da se nastavi sa razvojem Srbije.

image