Prodaja kompanije "Ermes" (Hermes) je skočila jer je proizvođač uvideo da je potražnja za njihovim luksuznim tašnama "birkin" konstantna pre svega u Sjedinjenim Državama i u Kini.
Prihodi su porasli za 28 odsto u drugom kvartalu, saopštili su iz "Ermes internešenela", a preneo je "Blumberg". Prognoziran je skok od 24 odsto.
Na severnoameričkom kontinentu zabeležen je porast od 21 odsto u istom periodu, skoro duplo više nego što su analitičari predviđali. Istovremeno, kompanijini rivali LVMH (Moet Henesi Luj Viton) i "Ričmont" prijavili su pad potražnje u SAD nakon izuzetne dvogodišnje potražnje za luksuznom robom.
U Kini i okolnom regionu potražnja je porasla za više od trećine.
Analitičari smatraju da "Ermes" predstavlja kategoriju za sebe kada je u pitanju moć cena, jer potražnja za tašnama te kompanije kontinuirano prevazilazi njen kapacitet da ih proizvede. To znači da mnoge njene tašne postaju još vrednije u preprodaji i na aukcijama.
Tvorac čuvene "keli" tašne planira da otvori novu fabriku za proizvodnju kožne galanterije u Francuskoj kako bi održao rast od oko sedam odsto za svoje artikle.
Takođe, akcije "Ermesa" su nadmašile svoje rivale iz sektora proizvodnje luksuzne robe – ove godine su skočile za oko trećinu. Kompanija je objavila da je njena tržišna kapitalizacija prešla 200 milijardi evra ranije ove godine.
I periodični operativni prihodi su porasli više no što se predviđalo - na 2,95 milijardi evra, umesto 2,8 milijardi, u prvoj polovini godine.