Aerodrom u Frankfurtu je rajsko iskustvo, pod uslovom da ste dovoljno imućni da priuštite VIP terminal sa crvenim tepihom na ulazu i "bentlijem" na usluzi. Cena prava sitnica - 430 evra za "osnovni" paket, 500 evra ako želite da se odmorite u nekom od apartmana. A ako ostanete duže od tri sata, još 300 evra.
Za obične smrtnike, ovaj nemački aerodrom je pakao. Beskonačni redovi, otkazani letovi, izgubljeni prtljag. Prošlog leta, sa završetkom pandemije, nemački aerodromi i aviokompanije nisu uspeli da se vrate na nivo pre kovida. Situacija je, piše "Špigl", bila naročito haotična na najvećem i najvažnijem aerodromu u Nemačkoj - frankfurtskom.
Stvari, navodi list, ipak nisu toliko loše kao prošle godine budući da je broj putnika smanjen.
Kompanije su, svesne haosa u Frankfurtu, preusmerile neke svoje linije i putnike na druge aerodrome, što je malo ublažilo pritisak, ali nedovoljno da se nadomesti manjak zemaljskog osoblja, neorganozovanost postojećeg, ostarelu infrastrukturu (prvi terminal otvoren je 1972, drugi 1994, dok se završetak trećeg očekuje 2026. godine) i probleme koje je donela digitalizacija.
Uz to, za razliku od megaaerodroma izgrađenih u Pekingu i Istanbulu, Frankfurt je lavirint podzemnih, nadzemnih i sporednih prolaza sa kontrolnim punktovima koje oni koji imaju (ne)sreću da često koriste ovu vazdušnu luku nazivaju "horor tunelima". Renoviranje postojećih terminala samo je doprinelo rasulu.
Dodatni problem sa kontrolnim punktovima je što je federalna policija do skora bila zadužena za njih a sada je zamenjena kontrolnim skenerima koji, mahom, još ne funkcionišu.
Otpuštanja koja su procenjena kao neophodna tokom korone, sada im se obijaju o glavu. Frankfurtski aerodrom i kompanija "Lufthanza" muku muče sa pronalaskom kvalifikovanih radnika. Migranti su u jednu ruku tračak nade za aerodrom - popuniće neke rupe. Ali je problem znanje nemačkog jezika i kvalifikacije - za pilote, mehaničare. A o bezbednosnim proverama da i ne govorimo. I niske plate koje dobijaju preopterećeni i preumorni radnici.
Situacija, piše "Špigl", ne pokazuje znake smirivanja ni ovog leta.