Tviter je u petak vratio oznaku zvanične verifikacije na neke naloge, samo nekoliko dana nakon što ju je ukinuo, kako bi prodavao plavu kvačicu po ceni od osam dolara, dok je nekoliko korisnika prijavilo da je nestala nova opcija pretplate za plavu verifikaciju, javlja Rojters.
Mask se na ovaj potez odlučio nakon što se društvena mreža Tviter našla na udaru internet trolova, koji su počeli da masovno zloupotrebljavaju nedavno uvedeno pravilo koje omogućava korisnicima da kupe plavu verifikacionu kvačicu.
"Da bismo se borili protiv lažnog predstavljanja, nekim nalozima smo dodali oznaku 'zvanično'", tvitovao je Tviter nalog za podršku – koji ima oznaku "zvaničan nalog".
Mask je u sredu tvitovao da je "ubio" novu oznaku, samo nekoliko sati nakon što ju je izdao, a napisao je i da će Tviter raditi mnogo "glupih" stvari u procesu otkrivanja šta funkcioniše, a šta ne.
Da Maskovi potezi itekako imaju smisla potvrdio je i profesor AJ Bauer, komentarišući najnovija dešavanja na društvenoj mreži.
"Tviter je u proteklih nekoliko godina radio na pokušaju da to poboljša i smanji dezinformacije. I čini se da je Ilon Mask to razotkrio u roku od nekoliko nedelja", rekao je AJ Bauer, profesor na Univerzitetu u Alabami.
Mask je rekao da će korisnici Tvitera koji se lažno predstavljaju, a da to jasno ne navedu kao "parodijski" nalog i u imenu, a ne samo u opisu naloga, biti trajno suspendovani bez upozorenja, jer "varanje ljudi nije okej", napomenuo je Mask.
U međuvremenu, mnogi korisnici su rekli da je nestala opcija da se prijave za "Tvit Blu", uslugu pretplate koja dolazi sa verifikacijom plavom kvačicom. Tviter nije odgovorio na zahtev za komentar o tome.
Maskov tvit je stigao dan nakon što je izneo mogućnost da će "Tviter" bankrotirati. U svom prvom imejlu za celu kompaniju, Mask je upozorio da Tviter neće moći da "preživi predstojeći ekonomski pad" ako ne uspe da poveća prihode od pretplate kako bi nadoknadio pad prihoda od oglašavanja, rekle su za Rojters tri osobe koje su videle poruku.
Ranije tokom dana, Mask je rekao da će njegove kompanije biti dobro pozicionirane 2023. uprkos lošim prognozama.