Raste pesimizam među nemačkim potrošačima: Manje troše zbog straha od pada prihoda
Nemačka agencija za istraživanje tržišta GFK saopštila je danas da je njen indeks potrošačkog raspoloženja za novembar pao na -28,1 poen sa oktobarskih -26,7 poena, što je najniža vrednost u poslednjih sedam meseci. Tržišta su očekivala da će vrednost GFK indeksa potrošačkog raspoloženja za novembar biti -26,6 poena.
Podindeks kojim se meri sklonost kupovini je ostao na takoreći istom nivou kao i prethodnog meseca, indikator ekonomskih očekivanja od budućnosti je minimalno porastao, ali istovremeno je porastao i podindeks kojim se meri sklonost štednji, navodi se na sajtu ove organizacije sa sedištem u Nirnbergu.
Indikator očekivanja prihoda je pao na -15,3 poena, za četiri poena u odnosu na prethodni mesec, dok je podindeks koji meri sklonost štednji porastao na 8,5 poena, za 0,5 poena u odnosu na oktobar.
"GFK indeks potrošačkog raspoloženja je u padu već tri meseca, nada u oporavak potrošačkog raspoloženja ove godine se rasplinula", rekao je stručnjak za ponašanje potrošača Rolf Birkl.
On je dodao da visoke cene hrane slabe kupovnu moć domaćinstava u Nemačkoj, tako da privatna potrošnja neće ove godine moći da podrži privredu.