Raste pesimizam među nemačkim potrošačima: Manje troše zbog straha od pada prihoda

Visoke cene hrane slabe kupovnu moć domaćinstava u Nemačkoj, tako da privatna potrošnja neće ove godine moći da podrži privredu, smatra stručnjak za ponašanje potrošača Rolf Birkl

Nemačka agencija za istraživanje tržišta GFK saopštila je danas da je njen indeks potrošačkog raspoloženja za novembar pao na -28,1 poen sa oktobarskih -26,7 poena, što je najniža vrednost u poslednjih sedam meseci. Tržišta su očekivala da će vrednost GFK indeksa potrošačkog raspoloženja za novembar biti -26,6 poena.

Podindeks kojim se meri sklonost kupovini je ostao na takoreći istom nivou kao i prethodnog meseca, indikator ekonomskih očekivanja od budućnosti je minimalno porastao, ali istovremeno je porastao i podindeks kojim se meri sklonost štednji, navodi se na sajtu ove organizacije sa sedištem u Nirnbergu.

Indikator očekivanja prihoda je pao na -15,3 poena, za četiri poena u odnosu na prethodni mesec, dok je podindeks koji meri sklonost štednji porastao na 8,5 poena, za 0,5 poena u odnosu na oktobar.

"GFK indeks potrošačkog raspoloženja je u padu već tri meseca, nada u oporavak potrošačkog raspoloženja ove godine se rasplinula", rekao je stručnjak za ponašanje potrošača Rolf Birkl.

On je dodao da visoke cene hrane slabe kupovnu moć domaćinstava u Nemačkoj, tako da privatna potrošnja neće ove godine moći da podrži privredu.