Ekspert upozorava: Američki potrošači hodaju ka litici

Mislim da su SAD u teškim vremenima, upozorio je izvršni direktor finansijske savetodavne kompanije "Longvju ekonomiks" Kris Votling

Američki potrošači se suočavaju sa izazovnim vremenima, a očekuje se da će se potrošnja domaćinstava dodatno smanjiti, upozorio je Kris Votling, izvršni direktor finansijske savetodavne kompanije "Longvju ekonomiks".

Citirajući najnovije ekonomske pokazatelje u intervjuu za "Si-En-Bi-Si", Votling je istakao da potrošači brzo ostaju bez viška gotovine, te da je ušteđevina domaćinstava pod sve većim pritiskom.

"Mislim da američki potrošač u suštini hoda ka litici", rekao je Votling. Kako navodi, iako je maloprodaja bila "prilično jaka" poslednjih nekoliko meseci, stopa štednje stanovništva je smanjena, a "rast realnih prihoda je negativan već tri meseca."

Votling je istakao da su potrošači i tržište rada pod velikim pritiskom na marginama.

"Imali smo dobar mesec na platnom spisku, ali ako pogledate mnoge pokazatelje o tome kuda će tržište rada verovatno krenuti, mnogi od njih se paraju po šavovima", rekao je on.

Strateg je dodao da bi značajan pad tržišta rada mogao izazvati recesiju u zemlji. "Mislim da su SAD u teškim vremenima", upozorio je Votling.

Prema nedavnoj studiji Univerziteta u Mičigenu, raspoloženje američkih potrošača pogoršalo se u oktobru, kada je bilo u padu tri uzastopna meseca, a domaćinstva očekuju veću inflaciju tokom sledeće godine.

Servis za investitore finansijskog giganta "Mudis" je u prošlomesečnom izveštaju naveo da inflacija i sve lošiji izgledi za američku ekonomiju utiču na potrošače.

"Mudis" je istakao da individualna potrošnja pokreće oko dve trećine američke ekonomije, a velika većina Amerikanaca sada ima manje ušteđevine nego što je imala pre pandemije.