Jedni građani se žale što im ne stižu paketi, a drugi što ne stižu računi. Od 24. oktobra, kada su radnici "Pošte Srbije" započeli štrajk dostava se odvija otežano, a isporuke kasne. Građani čekaju račune za struju, komunalne usluge i telefone, jer im plaćanje u određenom roku uglavnom donosi popuste.
Pojedina preduzeća, poput JKP "Infostan tehnologije" su produžila rok za ostvarivanje popusta na oktobarske račune, a sva preduzeća ukazuju da građani imaju i druge načine da ih plate i bez "papirnog računa".
Niko, za sada, ne zna do kada će trajati ova situacija, jer zaposleni nisu zadovoljni ponudom koju su dobili od poslovodstva. Oni su odbili ponuđeno povećanje plata od 10 odsto u novembru i isto toliko u januaru. Među zahtevima radnika "Pošte Srbije" su povećanje plata od minimum 30 posto, kao i momentalni prijem optimalnog broja radnika.
Sastanak nadležnog ministra informisanja i telekomunikacija Mihaila Jovanovića i poštanskih radnika iz više gradova Srbije u Novom Sadu bezuspešno je okončan 13. novembra, a ministar je predočio da će gubici koji nastaju svakim danom obustavom rada Pošte imati ogromne posledice po finansijski rezultat poslovanja.
On je rekao da više ni jedan dan ne može da se izgubi i da je potrebno da se zaposleni hitno vrate svojim redovnim poslovnim aktivnostima, preradi i isporuci zaostalih pošiljki.
Poštanski sandučići su prazni, a dok poštari i Ministarstvo ne postignu dogovor, građanima jedino preostaje da račune plate onlajn ili u ekspoziturama.
Opcije za popust
Svakog meseca više od 62 odsto građana ostvari popust od pet odsto za redovno plaćanje struje. U "Elektroprivredi Srbije" za RT Balkan kažu da u skladu sa procedurom EPS na vreme predaje sve račune za električnu energiju u "Poštu Srbije" i da prate trenutnu situaciju u vezi sa dostavom računa.
"Na portalu Uvid u račun, koji se nalazi na sajtu EPS, građanima je već dostupan račun za oktobar. Tu mogu na jednostavan način da preuzmu svoje račune, a i da ih plate. Takođe, kao i do sada građani mogu da plate račune na šalterima EPS, a potrebne informacija o računima mogu da dobiju i putem kol centra", kažu u "Elektroprivredi Srbije".
Iz JKP "Infostan tehnologije" kažu da su sve račune za oktobar dostavili nadležnom preduzeću radi distribucije, koja se iz objektivnih razloga odvija otežano, pa određen broj korisnika još nije dobio svoje račune na kućnu adresu. Zbog toga je rok za ostvarivanje popusta na oktobarske račune produžen do četvrtka, 30. novembra.
Iz "Infostana" navode da građani račune mogu preuzeti i lično, u bilo kojoj ekspozituri i direkciji.
Građani mogu da se registruju na platformi za elektronsku dostavu i plaćanje računa esanduče. Registrovani korisnik može svoje račune da preuzme i plati bez odlaska u platnu instituciju, bez čekanja u redu i bez čekanja dostave računa na kućnu adresu.
"Račune mogu platiti bez troškova provizije na ekspoziturama na Vračaru, Novom Beogradu 1 i 2, Paliluli, Čukarici, Starom gradu, Zemunu, Rakovici i u direkciji preduzeća", kažu u "Infostanu".
Od oko 800.000 korisnika, koliko ima "Infostan", polovina koristi pravo na popust od pet, šest i sedam procenata. Pravo na pet posto popusta ostvaruju korisnici koji plaćaju račune do datuma dospeća, šest posto popusta ostvaruju korisnici koji plaćaju račune u kontinuitetu šest meseci umanjeno, a sedam procenata ostvaruju korisnici koji plaćaju račune godinu dana u kontinuitetu.
Rok za plaćanje računa za fiksni telefon je 15. u mesecu. U "Telekomu" kažu da oko 98 odsto građana redovno izmiruje obaveze, a nešto više od 10 odsto to radi onlajn.