Nemački "Folksvagen" je najavio talas ukidanja radnih mesta, jer se bori sa istim visokim troškovima i niskom produktivnošću, koji opterećuju ekonomiju zemlje. Proizvođač automobila pravi spiskove za otkaz hiljadama zaposlenih kao deo programa za smanjenje rashoda za 10 milijardi evra u naredne tri godine.
Automobilski gigant se bori sa manjom potražnjom za svojim električnim vozilima, koja imaju veću početnu cenu od modela sa sagorevanjem. Menadžeri su u ponedeljak radnicima saopštili planove za smanjenje broja radnih mesta. "Blumberg" piše da bi kompanija mogla da smanji broj radnika kroz prevremeno penzionisanje, jer ima relativno veliki broj starijih zaposlenih koji bi uskoro trebalo da odu u penziju.
Dugoročno gledano, rezovi bi mogli da pogode i proizvodnu liniju jer pravljenje električnih vozila podrazumeva sklapanje manjeg broja delova, iako "Folksvagen" može da izabere da sledi poteze "Mercedesovog" menadžmenta koji se odlučio da uključi više dobavljača u svoju proizvodnju kako bi izbegao viškove.
"Naša početna očekivanja su uvek bila da će smanjenja biti više okrenuta prema poslovima koji nisu u Nemačkoj. Ali to zaista, verovatno neće u potpunosti rešiti problem troškova" rekao je on.
I bogati kupci stežu kaiš
Ovi problemi aktuelni su pošto se nemačka ekonomija smanjila tokom jula, avgusta i septembra. Pad proizvodnje od 0,1 odsto, koji je prijavio državni zavod za statistiku, usledio je nakon visokih cena energije, visoke cene zaduživanja i pada potražnje kod potrošača.
Fabrička proizvodnja u Nemačkoj, najvećoj evropskoj ekonomiji, pala je na trogodišnji minimum u septembru, povučena slabom proizvodnjom automobila. Proizvodnja je pala za 1,5 odsto u poređenju sa avgustom, što je najniža proizvodnja od 2020. godine, pri čemu su proizvođači automobila i njihovi dobavljači zabeležili pad od pet odsto.
Na nemačke proizvođače automobila najviše utiče pad potražnje, posebno za električnim vozilima. Prihodi kupaca su smanjeni zbog viših računa i rastućih cena energije, kao i zbog viših kamatnih stopa koje su podigle centralne banke da bi se izborile sa inflacijom.
Prošlog meseca, nemački proizvođač luksuznih automobila "Porše" objavio je da su rastući troškovi zaduživanja i rastuće cene čak počeli da utiču i na bogate kupce.
Prodaja počinje da opada u Kini, koja je poslednjih godina porasla kao važno tržište za proizvođače luksuznih automobila. "Porše", koji je u delimičnom vlasništvu "Folksvagena", pretrpeo je pad prihoda od 12 odsto u zemlji u prvih devet meseci ove godine.
"Mercedes" je uputio slično upozorenje, saopštivši da se proizvođači električnih automobila suočavaju sa "brutalnim" tržištem dok konkurenti snižavaju cene, a bogati kupci stežu kaiš. Rekli su da su se profitne marže kompanije smanjile jer su morali da smanje cene, dok su troškovi, uključujući plate i sirovine, ostali visoki.
Portparol "Foksvagena" je rekao da je brend pokrenuo ambiciozan program performansi i da su predstavnici zaposlenih uključeni u njegov razvoj. Dodao je da će svi troškovi i oblasti biti kritički analizirani.