Deonica Moravskog koridora, Pojate – Preljina, od Makrešana do Koševa, puštena je danas, u 15 časova u saobraćaj, saopštili su iz JP "Putevi Srbije".
Puštanjem u saobraćaj deonice Makrešane – Koševi, uspostaviće se zatvoreni sistem naplate putarine na delu auto-puta od Pojata do Kruševca (Koševa), odnosno, u funkciji će biti naplatne stanice "Ćićevac", "Kruševac Zapad" i "Koševi", dok će naplatna stanica "Pojate" biti stavljena van funkcije (kroz nju će se samo prolaziti).
Iz "Puteva" navode da uključenje i isključenje sa auto-puta u raskrsnici "Kruševac - Istok" do daljnjeg neće biti moguće.
Do 1. januara se neće naplaćivati putarina na deonici auto-puta od Pojata do Koševa, to jest visina putarine na novim naplatnim stanicama odgovaraće tarifi za postojeću naplatnu stanicu "Pojate".
Deonica Moravskog koridora od Makrešana do Koševa duga je 10,9 kilometara. Deo između Pojata i Makrešana dužine 16,7 kilometara otvoren je u aprilu, tako da je od danas u saobraćaju 27,6 kilometara Moravskog koridora.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić je ranije rekao da će Kruševac tako biti priključen na mrežu brzih saobraćajnica i auto-puteva.
Vesić je rekao da su postavljene naplatne rampe, i da se na predlog predsednika Srbije Aleksandra Vučića, do 1. januara 2024. godine korišćenje ovog dela auto-puta neće naplaćivati.
Sada se od Beograda do Pojata plaća 720 dinara za putnički automobil. Od 1. januara od Beograda do Koševa će se plaćati 840 dinara, a od Beograda do Kruševca (Zapad) će se plaćati 810 dinara", rekao je Vesić.
Takođe, od Beograda do Ćićevca naplaćivaće se 740 dinara, dok će cena putarine od Beograda do Kruševca (Istok) iznositi 800 dinara.
Radovi na izgradnji Moravskog koridora su počeli krajem 2019. godine, a izvodi ih tursko-američki konzorcijum Behtel Enka. Vrednost projekta je 745 miliona evra. Saobraćajnica je projektovana za brzine do 130 kilometara na sat i biće prvi domaći digitalni auto-put. Takođe, kako je ranije najavljeno, Moravski koridor biće i najširi auto-put u Srbiji.