"Aurus komendant": Šta sve može ruski terenac najviše klase

Prema fabričkim podacima, "komendant" ubrzava do 100 kilometara na čas za 6,5 sekundi i dostiže 220 kilometara na čas. Ovaj automobil je dobio ime po kuli moskovskog Kremlja, a košta oko 40 miliona rubalja ili oko 400.000 evra

"Aurus komendant", prvi terenac proizvođača vozila najviše klase iz Rusije, predstavljen je 2022. godine i do sada je isporučeno najmanje 200 primeraka.

Tehnička rešenja opisivana su i kada je predstavljena limuzina senat, ali vredi ih ponoviti. Novost je autopilot, koji samostalno upravlja vozilom  do odabranog odredišta, pri čemu se stara o brzini i bezbednom rastojanju od drugih vozila, pešaka i ostalih učesnika u saobraćaju ili prepreka bilo kog tipa.

Uključeno je i automatsko kočenje. U ponudi je, kao i u slučaju limuzine "senat", i blindirana verzija sa najvišim stepenom zaštite.

"Komendant" je dug 5,38 metra, širok 2,004 metra, visok 1,82 metra i ima međuosovinsko rastojanje od 3,1 metar. Zapremina prtljažnika je 600 litara.

Pokretač je nastao pod rukovodstvom Igora Anohina, konstruktora koji je još 1990. godine projektovao motore sa promenljivom radnom zapreminom i kompresijom, što sada samo "Nisan" primenjuje.

Motor za "aurusa" projektovan je i proizvodi se u NAMI-ju, čije je sedište u Moskvi. Ima osam cilindara postavljenih pod uglom od 90 stepeni, prečnik je 88 milimetara, hod 90 milimetara, što daje ukupnu radnu zapreminu od 4379 centimetara kubnih. Primenjeno je direktno ubrizgavanje pod pritiskom od 250 bara, a dva turbo-punjača sabijaju vazduh pod pritiskom do 2,3 bara.

Maksimumi su 598 konjskih snaga na 5500 o/min i 880Nm u oblasti od 2200 do 4750 o/min, ili jači je za 54 konjskih snaga i 130 Nm od motora BMV-a em760i. Maksimalni pritisak na čelo klipa veći je za 0,228% nego kod pokretača sa osam cilindara "ferarija esef90". Ali, italijanski motor  je sportski i nije predviđen da traje dugo kao "aurusov". Direktni protivnik, motor "rols-rojsa kalinen" nadmašen je za 50 odsto.

Pogon je hibridni, a između benzinca i menjača smešten je elektromotor koji razvija 62 konjskih snaga i 400 Nm i doprinosi da maksimumi budu 660 konjskih snaga i 1000 Nm. Akumulatori  koji sadrže 5,8 kvč energije su litijum-jonski, a napon u mreži je 361 volt.

Automatski menjač sa devet stepeni prenosa delo je ruske kompanije KATE. Obrtni moment se, naravno, prosleđuje do sva četiri točka.

Prema fabričkim podacima, "komendant" ubrzava od 0-100 kilometara na čas za 6,5 sekundi i dostiže 220 kilometara na čas. Od 80 do 120 km/č u petom stepenu prenosa stiže za 3,2 sekunde. Masa praznog vozila je 3235 kg, zbog zvučne izolacije, pre svega.

Napred je četvorostruka veza, pozadi je petostruko vezana integralna osovina, pri čemu su četiri veze postavljene horizontalno, a peta vertikalno, skoro pod pravim uglom, zbog podužnih i bočnih nagiba točka. Slično rešenje primenili su i BMV i "alfa romeo". Zbog imperatorske udobnosti, po svakom točku su adaptivni amortizeri i vazdušne opruge, a drugonavedeni sistem je omogućio i varijabilni klirens, koji može da bude menjan u rasponu od 20 do 26 santimetara, a standard je 23 santimetra.

Sve elektronske sisteme Rusi su projektovali samostalno, a vodeći konstruktor je Denis Jendačev.

Unutrašnjost je urađena po najvišim standardima. Sedišta mogu da se prilagode pritiskom na dugme svim poznatim konstitucijama, a mesta ima dovoljno za Aleksandra Kareljina, Dmitrija Muserskog, Timofeja Mozgova i Dmitrija Ščerbinu.

Kožu "madras" proizvode u Rjazanju, ugljenikove polimere u Novosibirsku i Baškiriji. Luksuz i ručni rad vidljivi su posebno u unutrašnjosti, ukrasi mogu da budu od breze, jasena i topole, a mnogo truda je uloženo i pri izradi dugmadi za podešavanje sedišta, između ostalog.  Instrumenti se prikazuju na ekranu, a napred postoji još jedan, namenjen informativno-zabavnom sistemu. Na naslonima prednjih sedišta postavljena su još dva ekrana i posvećena su putnicima na zadnjim sedištima. Klima-automatik ima četiri nezavisne zone delovanja ili svaki putnik može da podešava temperaturu po svojoj želji.

U pripremi je  i verzija sa V12 pokretačem od 6568 centimetara kubnih, koji ima četiri turbo-punjača i direktno ubrizgavanje pod pritiskom od 250 bara. Poznato je,  da maksimumi izlaznih vrednosti iznose  857 konjskih snaga u oblasti od 5500 do 6500 o/min i 1470 njutnmetara u oblasti od 2200 do 4500 o/min.

Nami je po poznatom i opšte prihvaćenom modularnom principu, spremio i pokretače sa 3,4 i 6 cilindara, sa istim  prečnikom cilindra  i hodom klipa  i, podjednakim rastojanjem između cilindara, kao kod motora sa osam i dvanaest cilindara. Motor sa 4 cilindra ima 2189 centimetara kubnih, razvija 245 ks i 380 nm i mogao bi da bude ugrađen u jeftiniji i manji model "elegans", koji stiže u prodaju 2025. godine.

"Aurus komendant" je dobio ime po kuli moskovskog Kremlja, a košta oko 40 miliona rubalja ili oko 400.000 evra, u zavisnosti od kursa. Napravljen je od kvalitetnijih materijala nego rols-rojs kalinen ili rejndž rover, koji je službeno vozilo kralja Čarlsa III. I eto povoda za nove holivudske filmove, sa Tomom Kruzom. Rusi su uspeli u još jednoj oblasti, da dokažu mogućnosti vlastite i industrije i domaće pameti.