I ranije je bilo reklamacija na račune za struju, ali od hakerskog napada na "Elektroprivredu Srbije", čini se da ih je mnogo više. Za RTS nisu odgovorili iz EPS-a koliko ih bude mesečno. Utisak je da su gužve na šalterima za reklamacije, ipak, veće nego na onima za plaćanje.
Pitanje je da li ćete uz pomoć reklamacije ubediti nadležne u "Elektrodistribuciji" da vodite računa o potrošnji i da se pridržavate saveta da veš-mašinu, bojler i peć uključujete samo noću. A šta je sa uređajima koji su uključeni tokom većeg dela dana po skupoj tarifi, poput rutera, punjača za mobilni telefon, televizora, klime.
Štedite, a račun je viši. Koliko puta ste pomislili da je to sigurno zato što vam se neko prikačio na brojilo? Koji je najlakši način da to saznate, a da ne morate da angažujete električara?
"Isključite sve osigurače u stanu tako da budemo sigurni da ne trošimo električnu energiju i tada proveriti na brojilu da li i dalje postoji potrošnja. To je najsigurniji način da vidite da li vam se neko zakačio", kaže profesor u ETŠ "Nikola Tesla" Andrej Čoha.
Kad utvrdite da je mesečna potrošnja na brojilu i u računu ista, rešili ste veliku dilemu. Sledeći korak je praćenje potrošnje, plaćanje računa i slanje eventualne reklamacije uz pomoć besplatne mobilne aplikacije "EPS Uvid u račun". Ovu aplikaciju već koristi 380.000 korisnika i oni račune dobijaju elektronskim putem.
A šta da rade oni kojima, i pored reklamacija, stižu računi viši od prošlogodišnjih i koji ne znaju da koriste nove tehnologije? Da li je sud jedino rešenje i da li čekati presudu i rizikovati da struja bude isključena? Na to pitanje iz EPS-a je stigao odgovor da se snabdevanje električnom energijom obustavlja na zahtev snabdevača i da elektrodistribucija samo postupa po tom zahtevu.
EPS se na takav korak odlučuje kada se utvrdi da korisnik neovlašćeno koristi struju, posle čega slede prijava, kazna i novi zahtev za priključenje.