Na šta se radnici u Srbiji najviše žale zaštitniku građana: Mobing, otkazi i dugi sudski sporovi

Zaštitnik građana Zoran Pašalić kaže da statistika pokazuje da se u Srbiji godišnje rešava i do hiljadu radnih sporova, a sudski postupci u oblasti radnih odnosa traju u proseku od pet do sedam godina

Zaštitnik građana Zoran Pašalić ocenio je povodom Međunarodnog praznika rada 1. maja, da Srbija ima dobre zakone koji regulišu radna prava, ali da postoje izazovi u njihovom sprovođenju i obezbeđivanju adekvatnih uslova rada za sve radnike.

Pašalić je u saopštenju naveo da se građani Srbije najčešće žale zbog zlostavljanja na radu, nezakonitog prestanka radnog odnosa, neplaćenog prekovremenog rada, uskraćivanja prava na plaćeni godišnji odmor, kao i neisplaćivanja doprinosa za socijalno osiguranje.

Prema njegovim rečima, zaposleni nedovoljno koriste postojeće zakonske mogućnosti za zaštitu svojih prava, ali nedostaje i dijalog između poslodavaca i zaposlenih kada se radi o novčanim potraživanjima za koja je predviđena isključivo sudska zaštita.

Zaštitnik građana je naveo i da statistika pokazuje da se u Srbiji godišnje rešava i do hiljadu radnih sporova, a sudski postupci u oblasti radnih odnosa traju u proseku od pet do sedam godina.

Pašalić je pozvao stranke u sporu, da uz učešće Republičke agencije za mirno rešavanje radnih sporova i kancelarija lokalnih ombudsmana u Srbiji, reše problem mirnim putem, potpuno besplatno.

On je u saopštenju naveo i da zapošljavanje, bezbednost i zdravlje na radu, pravo na stručno usavršavanje, pravo na rad ranjivih grupa, kao i izjednačavanje položaja žena i muškaraca na tržištu rada moraju biti prioriteti države u unapređenju oblasti rada.

"Isto tako je neophodna efikasnija saradnja nadležnih organa i da preduzimaju adekvatne mere prema poslodavcima koji krše prava zaposlenih", naglasio je Pašalić.