Ekonomija

Izmene na bivšem auto-putu kroz Beograd: Novo ograničenje brzine, zaustavna traka samo za Hitnu

Na moto-putu je maksimalna dozvoljena brzina 100 kilometara na sat, a kroz naseljeno mesto 80 kilometara na čas
Izmene na bivšem auto-putu kroz Beograd: Novo ograničenje brzine, zaustavna traka samo za Hitnu© TANJUG/ JADRANKA ILIĆ

Počinje zamena kompletne signalizacije na bivšem auto-putu kroz Beograd, koji je prema novoj kategorizaciji motoput. Zelene table ćemo zameniti plavim tablama i ta zamena će trajati 50 dana, najavio je resorni ministar Goran Vesić ističući da je na moto-putu maksimalna dozvoljena brzina 100 kilometara na sat, a kroz naseljeno mesto 80 kilometara na čas. Zaustavna traka ostaje zasad otvorena samo za vozila hitnih službi.

Vlada Republike Srbije usvojila je Uredbu o kategorizaciji državnih puteva kojom je prvi put u Srbiji uvedena nova kategorija puta, odnosno moto-putevi. Reč je o brzim saobraćajnicama na kojima je ograničenje brzine 100 kilometara na čas, osim kroz naseljeno mesto, gde se vozila mogu kretati brzinom do 80 kilometara na čas.

Ministar saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je za RTS da se gradi nekoliko takvih saobraćajnica – između Loznice i Šapca, Fruškogorski koridor, Dunavski koridor, brza saobraćajnicu koja počinje na Bačkom Bregu, pa ide preko Sombora, Kule, Vrbasa, Srbobrana, Bečeja, Novog Bečeja, Kikinde i Srpske Crnje.

"To su sve brze saobraćajnice na kojima ćemo uspostaviti drugačiji režim i naplate, koji neće biti isti kao na auto-putu. I u tom smislu je bilo neophodno da uvedemo novu kategoriju puteva", rekao je Vesić.

Nove table na bivšem auto-putu kroz Beograd

Izmene se odnose i na bivši auto-put kroz Beograd, koji je izgradnjom obilaznica oko Beograda postao gradski bulevar.

"Od danas počinje zamena svih kompletnih signalizacija. One zelene table ćemo zameniti plavim tablama i ta zamena će trajati 50 dana. Zamenićemo 318 znakova, 25 velikih tabli i ono što vozači treba da znaju, da je sada, kad se postave nove table, nova signalizacija, vožnja na moto-putu koja je dozvoljena 100 kilometara na sat, a ne više 130 kao na auto-putu, a kroz naseljeno mesto 80 kilometara na sat", poručio je Vesić.

Objašnjava da to znači da se od petlje Dobanovci do petlje Bubanj potok, na tom moto-putu može voziti brzinom od 100 kilometara na sat, a kroz sam grad, na delovima koji prolaze kroz Novi Beograd i u delu posle Hitne pomoći prema Bubanj potoku, moguće je voziti 80 kilometara na sat.

Zaustavna traka samo za vozila hitnih službi

Zaustavna traka, koja se kolokvijalno zove žuta traka, i dalje ostaje otvorena samo za vozila hitnih službi.

"Ukoliko Grad Beograd bude izrazio želju, mi možemo da pričamo o tome da se ta traka može koristiti i za javni prevoz", rekao je Vesić napominjući da se zaustavna traka nigde ne može koristiti kao vozna za putnička vozila.

image