Nemačka vlada radi na tome da spreči ili bar ublaži nove carine Evropske unije na kineska električna vozila, objavio je "Blumberg" pozivajući se na izvore.
Zvaničnici u Berlinu su optimisti da će EU uspeti da pronađe rešenje u direktnim razgovorima sa Kinom, rekao je jedan od tih izvora.
Berlin je ubeđen da još postoji mogućnost za dogovor sa Pekingom po pitanju električnih vozila pre nego što odluka o carinama stupi na snagu 4. jula i smatra da još neke članice EU dele njeno mišljenje, dodaje izvor.
Nemački ministar ekonomije Robert Habek sledeće nedelje putuje u Kinu i planira da sa tamošnjim političarima diskutuje o rešenju spora oko izvoza kineskih električnih automobila u EU. On je, krajem aprila, rekao da odluka o carinama protiv Kine ne bi trebalo da bude automatska, već da na kraju treba da donesu političari.
Evropska komisija je u sredu obavestila proizvođače automobila da će od sledećeg meseca privremeno primeniti dodatne carine od 17 do 38 odsto na uvezena kineska električna vozila.
Carine će se primenjivati uz postojeće dažbine od 10 odsto na sva kineska električna vozila, a visina novih carina će zavisiti od proizvođača.
Kina je zapretila odmazdom u poljoprivredi, vazduhoplovstvu i automobilskoj industriji, rekavši da je duboko razočarana i da se čvrsto protivi merama za električna vozila.
Ako bi Kina uzvratila recipročnim merama, najteže bi bili pogođeni upravo nemački proizvođači automobila kao što je "Folskvagen" ili Be-Em-Ve (BMW).
Nemački kancelar Olaf Šolc upozorio je ranije ovog meseca na posledice ograničenja trgovine sa Kinom, rekavši da Evropska unija ne treba da zatvara svoja tržišta za strane kompanije.