Generalni direktor "Elektroprivrede Srbije" Dušan Živković je izjavio da plan transformacije kompanije ne znači prodaju niti otpuštanje radnika. On je rekao da je EPS spreman za tržišno poslovanje i veću proizvodnju.
"Jedan od važnih segmenata u transformaciji kompanije je i finansijska stabilnost a ona će biti ostvarivana na ovaj način, da participiramo aktivno na tržištu električne energije", dodaje direktor EPS-a.
Ono što građane najviše zanima jeste cena struje. Živković kaže da struja neće poskupeti.
"Nema osnova i razloga za povećanje cena električne energije ove godine", izričit je Živković.
U svim proizvodnim delovima i sistemu poslovanja EPS-a počinju strukturne promene. Dugo najavljivane reforme našeg najvećeg preduzeća omogućio je Plan transformacije koji je Skupština kompanije usvojila prošle nedelje.
Generalni direktor EPS-a Dušan Živković rekao je, gostujući u Dnevniku RTS-a, da su aktualna geopolitička situacija i izazovi sa kojima smo se suočavali u prethodnom periodu, prvenstveno 2022. godine kao i energetska kriza, nametnuli neku novu realnost u energetici i kod nas i u svetu.
"Energetske kompanije se suočavaju sa ključnim temama, koje se tiču i energetskog suvereniteta, energetske sigurnosti, promena kad su u pitanju zelena agenda i transformacija energetskog sektora u neko novo stanje. EPS tu vidi i potrebu da se menja, da krene u proces strukturnih reformi, da krene u transformaciju kompanije, kojima je prvenstveno cilj dugoročna finansijska stabilnost, dugoročna energetska sigurnost, ali i neophodne investicije koje to treba da prate", istakao je Živković.
Otkazi nisu tema
Prema njegovim rečima, to podrazumeva i određena operativna unapređenja poslovanja.
Odgovarajući na pitanje da li postoji bojazan da će biti višak zaposlenih u nekim segmentima proizvodnje, Živković napominje da to nije tema.
"Ono što jeste tema su novi procesi. Digitalizacija, obnovljivi izvori i verovatno fluktuacija zaposlenih, promene radnih mesta i dokvalifikacije. Tako da zaista to nije tema, već promene koje će strukturno pratiti, između ostalog, i ovaj segment s ciljem da svi zaposleni imaju sigurnost u narednom periodu", podvukao je Živković.
Značaj trgovine strujom
U javnosti se već polemiše da transformacija donosi izdvajanje Direkcije za trgovinu strujom. Direktor EPS-a još jednom ponavlja da to uopšte nije tema, a finansijska i energetska stabilnost jesu.
"Značaj trgovine električnom energijom se zaista ne dovodi u pitanje i dolazak tog dela preduzeća, odnosno te funkcije pod moju nadležnost - generalnog direktora, samo svedoči koliki taj deo ima značaj u kompaniji", ističe Živković.
Živković napominje da bi na bazi usvojenih dokumenata u narednih godinu i po do dve godine trebalo obaviti implementiraju procesa transformacije EPS-a.
Počeli su remonti, hidrologija je dobra, a struja se uvozi.
"Taj segment komercijalizacije kompanije podrazumeva i profit. Imamo dane, recimo kao što je bio i prošli vikend, kada cena na berzama bude na nivou od minus 10 do pet do 10 evra. Svakako da je to period kada treba sačuvati sopstveni resurs, treba sačuvati upravo i ovu hidrologiju i deponiju uglja i doći do relativno jeftine električne energije, koju kasnije možete plasirati u nekim drugim trenucima, kada je ona značajno skuplja, jer u večernjim satima zna da bude 200 evra megavat-sat", objasnio je Živković.
Obaveštenja za domaćinstva
"Elektroprivreda Srbije" je na 30.000 adresa domaćinstava poslala obaveštenja gde ih poziva da ažuriraju podatke.
"Proces digitalizacije kompletnog snabdevanja naših potrošača je u toku kroz i portal Uvid u račun i razne aplikacije koje su dostupne. One takođe zahtevaju i jednoznačnost podataka o svakom kupcu. Ažuriranje baze je nešto što u tom smislu moramo da uradimo da bi svaki potrošač kroz korišćenje aplikacije imao jednoznačan podatak o sebi i mogao da se prijavi da bi znao sve o svojoj potrošnji struje, a najpraktičnije je doći i dostaviti potpisan ugovor", kaže generalni direktor.
Stigli su majski računi, ponovo se mogu čuti žalbe,a Živković tvrdi da su žalbe čak ispod prosečnih vrednosti, jer od 3,5 miliona potrošača koliko imamo čine 0,19 odsto potrošača.