Premijere opere "Rinaldo" Georga Fridriha Hendla u Beogradu i u Novom Sadu 30. i 31. januara, koje su izvedene pred punim salama Jevrejskog kulturnog centra u Beogradu i Novosadske sinagoge, pokazale su ne samo besprekoran kvalitet izvođenja već i nesmanjen interes publike za baroknu operu, saopštila je Nova beogradska opera.
Premijere su izvedene u okviru 22. Beogradske barokne akademije, a u koorganizaciji Studija za ranu muziku, Nove beogradske opere i Roši festa, koji je upravo završen.
Reditelj ove opere je Sreten Manojlović, orkestrom na istorijskim instrumentima je dirigovao čembalista Predrag Gosta, a solo pevače pripremao je, pored Goste, i britanski kontratenor Nikolas Klepton.
Koncertmajstor orkestra i mentor za gudače bio je Britanski barokni violinista Ejdrijan Baterfild.
Aleksa Jevtić, mladi srpski bariton koji trenutno studira i živi u Austriji, u ulozi Argantea pokazao je izuzetne vokalne sposobnosti u ariji "Sibilar gli angui d'Aletto", alii glumačku superiornost, navedeno je u saopštenju.
Dodaje se da je interpretacija arije "Cara sposa" Sofije Romanove iz Rusije bila prodorna i emotivna, dok je "Or la tromba" izvedena sa izuzetnom strašću i tehničkom preciznošću.
Silvija Rađen Kumar (Hrvatska), tumačeći ulogu Almirene u Beogradu, pružila je nezaboravnu interpretaciju arije "Lascia ch'io pianga", dok se Italijan Leo Capiteli u ulozi Gofreda u Novom Sadu istakao izuzetnim i snažnim kontratenorskim glasom.
Koncertmajstor Ejdrijan Baterfild, nepogrešivo je vodio orkestar kroz ovu kompleksnu partituru.
Beogradska barokna akademija, koja je održana po 22. put, predstavlja jedinstvenu platformu za edukaciju mladih pevača i instrumentalista u interpretaciji muzike 17. i 18. veka.
Osnovana 2013. godine, Akademija je kroz 22 majstorske radionice ugostila mnoge priznate strane i domaće stručnjake, dajući značajan doprinos i edukaciji mladih umetnika, i promociji barokne muzike u Srbiji.