U Ženevi je pronađeno jedino ulje na platnu koje je izradio Mikelanđelo, a radi se o manjoj verziji "Strašnog suda", koji se može videti u Sikstinskoj kapeli, rekao je Amel Olivares, specijalista renesansne umetnosti.
Olivares je ženevski "Strašni sud" proučavao osam godina, zajedno sa konzervatorom Hoseom Manuelom del Rio Karaskom, pre nego što su došli do zaključka da delo pripada Mikelanđelu.
Ova slika smatrala se izgubljenom više od 100 godina, a istraživači misle da ju je Mikelanđelo dao na poklon slikaru Alesandru Aloriju, kojem je služila kao inspiracija za oltarske slike u firentinskoj bazilici Santisima anuncijata.
Na slici se može videti Hrist, kao i druge figure sa "Suda" u Sikstinskoj kapeli, dok su dimenzije 96,52 sa 81,28 centimentara, prenosi Ansa.
Smatra se da je jedno od lica na slici Mikelanđelovo, ali je predstavljeno mlađe od onoga što je istoričarima umetnosti poznato.
Istraživači su istakli da je Hrist naslikan bez brade, isto kao na fresci u Sikstinskoj kapeli, a likovi su nepotpuni, ili se čine skicirani.
Kako tvrdi Olivares, ovo delo ukazuje da je tehniku ulja na platnu Mikelanđelo naučio od slikara Sebastijana del Pjomba.
Detaljan opis ženevskog "Strašnog suda" pronađen je u Državnom arhivu u Firenci 1792. godine, u dokumentima koji se odnose na popis nameštaja i umetničkih dela u vlasništvu firentinskog markiza Donata Guadanja.