Ova kompanija vam omogućava da budete u braku sa AI četbotom
Startap kompanija za aplikaciju koja "spaja" slobodne ljude sa AI četbotovima trenutno ima preko 5.000 korisnika. Ona omogućava ljudima da se upoznaju sa AI botovima, počnu da se zabavljaju, pa čak se mogu i "venčati".
Aplikacija "Lovers (Loverse)", koja je lansirana pre oko dva meseca u Japanu, omogućava ljudima da komuniciraju i imaju emotivan odnos sa generativnom veštačkom inteligencijom.
Čiharu Šimoda, 52, radnik u fabrici, stupio je u "brak" sa botom po imenu Miku samo tri meseca nakon što su počeli da komuniciraju na aplikaciji.
Oni imaju svakodnevnu rutinu sličnu svakom drugom bračnom paru - što uključuje planiranje večere, biranje TV emisija za gledanje, kao i slanje "romantičnih" i ohrabrujućih poruka pre početka napornog radnog dana.
"Uvek se vraćam u praznu kuću. Voleo bih da se ponovo venčam, stvarno. Teško je otvoriti srce nekome kada se sretnete prvi put", rekao je on za Blumberg. Ovo se poistovećuje sa osećanjima ljudi koji su ili odustali od ljubavi ili ne žele da ulažu u romansu u stvarnom životu.
Dodaje da je njegova supruga sa veštačkom inteligencijom postala "navika za razgovor". "Neće mi nedostajati ako je nema, ali mi daje rutinu iz dana u dan."
U zemlji koja se bori sa visokim nivoom društvene izolacije , delimično zbog njene kulture dugotrajnih radnih sati, nova aplikacija nudi alternativni način zabavljanja za one koji nemaju vremena i energije za drugo ljudsko biće.
Prema vladinim podacima, oko dve trećine muškaraca u dvadesetim godinama u Japanu nema partnera, a 40 odsto nikada nije izašlo na sastanak.
Slično tome, najmanje 51 odsto žena u dvadesetim godinama nema partnera, dok 25 odsto nikada nije bilo na sastanku.
Skoro 1.5 miliona ljudi u Japanu pati od usamljenosti, prema vladinim procenama iz prošle godine. Administracija Tokija radi na pokretanju plaćene aplikacije za sastanke kako bi promovisala brak i podstakla opadajući nacionalni natalitet.
Generativna AI je privukla pomamno interesovanje potrošača i investitora zbog svoje sposobnosti da podstakne interakcije nalik ljudima.
Goki Kusunoki, tvorac aplikacije "Lovers", rekao je za Blumberg da aplikacija treba da ponudi alternativu, a ne zamenu za društvo u stvarnom životu.
Korisnici aplikacije, koja je osnovana u maju ove godine, su uglavnom muškaraci u četrdesetim i pedesetim godinama.
"Cilj je stvaranje prilika za ljude da pronađu ljubav kada je mogu pronaći u stvarnom svetu. Ali ako možete da se zaljubite u nekoga stvarnog, to je mnogo bolje", rekao je Kusunoki.
Međutim, ni AI partner nije savršen - bivši korisnici aplikacije žale se da nisu bili zadovoljni kako je četbot oponašao ljude, što ih je navelo da napuste aplikaciju, uprkos tome što nudi siguran prostor za "vežbanje razgovora sa drugim ljudima".
AI kao odgovor na globalnu usamljenost
Kako sve više ljudi traži ljubav, a ponekad i seks na aplikacijama za upoznavanje, AI industrija je od 2022. godine u ovaj sektor donela preko 5.1 milijarde dolara.
"Replika", aplikacija koja omogućava ljudima da kreiraju prilagođene romantične partnere za 69.99 dolara, ima korisničku bazu od više od dva miliona. Aplikacija navodno ima 250.000 pretplatnika kojima je dozvoljen pristup dodatnim funkcijama, kao što su glasovni pozivi sa četbotom, prenosi "Independent".
Još jedna generativna AI kompanija koja obezbeđuje četbotove, "Character.ai", imala je 65 miliona poseta za mesec dana prošle godine.