Najčešće greške sa kojima se susreću vozači početnici
Upravljanje vozilom podrazumeva veliku odgovornost koje su posebno svesni vozači početnici. Iz straha i nedovoljnog iskustva često prave greške u gradskoj vožnji i instruktori žele da ih budu svesni pre nego što se upuste u avanturu samostalne vožnje.
Ne "skeniraju" dovoljno svoje okruženje
Novi vozači ne obraćaju dovoljno pažnje na svoje okruženje i mogu biti izloženiji opasnostima. Nedostatak fokusa je jedna od najopasnijih grešaka od kojih svi vozači moraju da se oduče.
"Fizički voziti automobil nije tako teško. Bezbedna vožnja je samo rad mozga. Sve je razmišljanje, planiranje, predviđanje", rekao je instruktor vožnje Stiv Frank i dodao: "Neposredno pre nego što uđete u raskrsnicu, trebalo bi da pogledate u svim pravcima. Brzo bih pogledao levo, desno, proverio i pešake.
Stručnjaci naglašavaju da vožnja podrazumeva svesnost i da ne možemo ruke imati na volanu, a glavu na Havajima: "Neki ljudi sednu za volan i ne razumeju veličinu fokusa koja zahteva vožnja. Nekima je mozak na Havajima, a to ne možete da radite dok vozite. Nema zastoja", jasan je istruktor Ken Pupo.
Zaborave na pogled preko ramena
Ovo je veoma česta greška koju prave i iskusni vozači: "Jednostavno ljudi počnu da uzimaju zdravo za gotovo, ne pogledaju preko ramena i misle da su dobri u upotrebi retrovizora ili da njihov auto radi posao za njih. Prosto morate da okrenete glavu i proverite", kaže instruktor Majk Tomas, a piše Hafpost.
Prolaze pored znaka "Stop"
Bitno je da se vozači pravilno zaustave kod znaka "Stop" - odnosno zaustaviti se direktno na mestu gde je znak postavljen ili na liniji za zaustavljanje. Ako ima prepreka koja onemogućava da vidite saobraćaj, treba polako pomerati vozilo napred sve dok ne budete sigurni da je bezbedno da nastavite, pojašnjavaju instruktori.
Preblizu su drugog vozila
Kada vozimo previše blizu ili agresivno iza drugog vozila, to nije samo loše ponašanje, to može biti opasno i dovesti do sudara ako vozilo ispred iznenada zakoči.
Signaliziraju prekasno ili prerano
Jedna uobičajena greška koju prave novi vozači je nepravilna signalizacija.
"Uključuju žmigavac na uglu gde planiraju da skrenu, ili uopšte ne daju signal. S vremena na vreme neki ljudi signaliziraju rano i pređu tri četvrtine bloka sa uključenim signalom. To je prerano, morate to da izbalansirate", kaže Frenk.
Međutim, nepravilna signalizacija se dešava i kod iskusnih vozača: "Ljudi samo postanu lenji i ne daju migavac, ili misle da će im neko ukrasti mesto na prakingu ako daju signal", navodi Tomas.
Ne znaju gde da gledaju
Novi vozači samo gledaju preko haube automobila umesto da paze i na to šta je sledeće. "Ako je automobil ispred, pogledajte iznad krova automobila ispred sebe. To vam daje bolji pogled od gledanja u registarsku tablicu ili zemlju", savetuje Pupo.
Instruktori naglaša da se snažni, odbrambeni vozači ne rađaju - oni su izgrađeni praksom i iskustvima u različitim okruženjima. Čak i nakon što položimo vozački ispit, posao nije završen. Svaki put kada vozite, morate biti na oprezu.