Oni kojima je automobil primarno prevozno sredstvo vrlo dobro znaju da je leti pronaći parking mesto u hladovini - nemoguća misija. Da li to znači da će on neizbežno za tren postati usijana "konzerva na točkovima" ili ipak postoje načini da se uspori njegovo zagrevanje?
Zaštita za vetrobransko staklo i bočne prozore
Ako ste makar jednom videli na nekom pakrikanom automobilu čudnu aluminijumsku foliju koja je postavljena iznutra, vrlo verovatno ste se zapitali da li ona zaista "radi posao". Eksperti tvrdeda da, i da se automobil, a posebno kontrolna tabla koja se nalazi ispod vetrobranskog stakla, mnogo sporije zagrevaju na suncu kada je ovaj vid zaštite namontiran. Stvar je u tome što se ovakva zaštita sastoji iz više slojeva (poliesterske tkanine visoke gustine, alimunijumske folije i najlona u najvećem broju slučajeva) zahvaljujući čemu ona reflektuje sunčeve zrake i izoluje unutrašnjost automobila.
Blago otvoreni prozori ili panoramski krov
Ukoliko u vozilu pakiranom na suncu ostavite malčice otvorene prozore ili panoramski krov, ono će se sporije zagrevati jer će u njemu stalno cirkulisati svež vazduh. Ovo je posebno važno ukoliko vozite nov, tek kupljen automobil, jer se na suncu iz materijala enterijera (plastike, kože i eko-kože) emituju mnoga štetna hemijska jedinjenja, čija koncentracija u potpuno zatvorenom četvorotočkašu može prelaziti sve dozvoljene granice. Među najzastupljenijim jedinjenjima su benzen, acetaldehid i formaldehid, koji se smatraju kancerogenim.
Zatamnjena stakla smanjuju brzinu zagrevanja automobila
Zatamnjena stakla nisu samo način da se automobil načini atraktivnijim. Štaviše, ona su vrlo efikasan način za zaštitu automobilske kabine od pregrevanja tokom letnjih vrućina. Toniranje stakala, ipak, uvek treba raditi u za to specijalizovanim servisima, kako biste bili sigurni da ćete dobiti ne samo adekvatnu zaštitu od sunce, već i folije koje su u skladu sa svim bezbednosnim i zakonskim regulativama. Konkretno, ovo se odnosi na stepen zatamnjivanja - u Srbiji je dozvoljeno stakla u nivou vozača zatamniti najviše do 30 procenata, dok za zadnja stakla ne postoje ograničenja.