Pravila pravilnog parkiranja smo svi učili na časovima vožnje, ali nije zgoreg prisetiti ih se, jer čak i ovaj, za mnoge rutinski deo vožnje, mora biti odrađen sa maksimalnom koncentracijom. Razlog je jasan: od njega zavisi hoće li vozilo ostati da stoji u mestu ili "odlučiti" da krene uz ili niz ulicu. Samo trenutak nepažnje može načiniti ogromnu štetu i dovesti do ozbiljnih povreda, pa čak i fatalnog ishoda, upozoravaju stručnjaci za bezbednost u saobraćaju.
Prvo i osnovno: Automobil je uvek potrebno ostaviti u brzini
Ostavljanjem automobila u 1. brzini (a ne u "leru") gotovo stoprocentno osiguravate vozilo od kotrljanja, budući da se, kada je ono u brzini, njegovi točkovi ne mogu okretati samostalno. Ovo je posebno važno kada se automobil ostavlja na neravnom terenu, na uzbrdici.
Kada se auto ostavlja na nizbrdici, pravilo glasi da se menjač ubacuje u rikverc, odnosno - u brzinu koja je suprotna intertnom kretanju. Samo tako se, u slučaju otkazivanja ručne kočnice mogu sprečiti nesrećni slučajevi poput onog koji se dogodio.
Točkove je potrebno okrenuti - u koju stranu zavisi od terena na kome ste parkirali
Kada se vozilo u potpunosti uparkira na mesto, njegovi točkovi nikako ne bi trebalo da ostanu da stoje pravo, jer se na taj način ugrožava bezbednost svih učesnika u saobraćaju: i pešaka i vozača. Umesto toga, volan (a sa njim i točkove) treba okrenuti ka najbližem ivičnjaku.
Dakle, ukoliko ste parkirani tako da vam je trotoar sa desne strane, točkove treba okrenuti što više udesno, kako bi se automobil, ukoliko i krene, zaustavio u kontaktu sa preprekom. Isto tako, ukoliko ste parkirani tako da je ivičnjak sa vaše leve strane, točkovi bi trebalo da budu okrenuti ka njemu.
Ručna kočnica ili "P" režim je treći stepen obezbeđenja
Kako bi se vozilo dodatno osiguralo od samopokretanja, potrebno je podići i takozvanu ručnu kočnicu. Kod nekih automobila ona izgleda kao poluga koja se povlači naviše sve do kraja, dok je kod automatika parkirna kočnica često jedan od režima na automatskom menjaču.
Kod novijih vozila ručna kočnica ima istu fuknciju, iako je njen dizajn dosta svedeniji - obično ona izgleda kao običan taster koji se aktivira pritiskom. Bez obzira na igled, parkirna kočnica je treći stepen zaštite vozila i uvek bi bilo poželjno koristiti je.