Za više od dva i po stoleća postojanja oko glavnog dvorca dinastije Romanov u Sankt Peterburgu ispredalo se mnoštvo mitova i legendi. Jedna od najpoznatijih se, svakako, vezuje za duh pokojnog imperatora, Nikolaja II, koji luta prostorijama jednog od najlepših muzeja na svetu. Međutim i skriveni, podzemni prolazi i tajna vrata unutar Zimskog dvorca, a današnjeg muzeja Ermitaž, takođe su bili predmet mitova.
Čemu su služili skriveni prolazi
Postoji mnogo priča o tome kako je Zimski dvorac povezan sa drugim građevinama u Sankt Peterburgu. Iako bi tako nešto bilo sasvim logično, jer je u njemu živela carska porodica, u pitanju su samo "bajke". Ali, ono što jeste istina je to da se u samom dvorcu nalaze tajni prolazi, od kojih su neki čak i podzemni.
Svi ovi prolazi su imali svoju funkciju: neki su služili za kretanje posluge po dvorcu, neki - za sakrivanje stvari, a neki i za ispraćanje gostiju kako bi se izbegla neka neprijatna situacija. Sve u svemu, tajni prolazi bili su osmišljeni da budu praktični i laki za snalaženje.
Nevidljiva vrata u budoaru imperatorke
Osim skrivenih prolaza, u Zimskom dvorcu postojale su i tajne prostorije, do kojih su, logično, vodila nevidljiva vrata. Jedna takva prostorija nalazila se tik do takozvanog Malinovog budoara imperatorke Marije Aleksandrovne, koji je ona dobila na poklon još kada je bila sasvim mlada.
Kasnije, kada je njen suprug Aleksandar II stupio na tron, car i carica su nastavili da koriste ovaj budoar, a najčešće su vreme u njemu provodili sa svojim prijateljima ili članovima porodice. Iza skrivenih vrata, u tajnoj prostoriji, oni su najčešće držali lične stvari koje drugi ne bi trebalo da vide.
Neki delovi dvorca i dan danas čuvaju duh Romanovih
Iako u Zimskom dvorcu dinastija Romanov ne živi čitavo stoleće, pa i više, pojedini njegovi delovi i dalje čuvaju duh prošlih vremena. Jedina razlika je što danas tim njegovim hodnicima hodaju turisti zaneseni lepotom enterijera i brojnih umetnina.
Tajni prolazi i skrivene prostorije, nažalost, nisu "preživeli" do danas, već su, kada je dvorac postao muzej, oni u potpunosti zabarikadirani. Oni koji nisu, svakako nemaju funkciju koju su imali pre, već su potpuno prazni, bez upotrebe.