Poruka bez bar jednog emotikona je "nedovršena" poruka?

Da li vam poruke deluju nedovršeno, pa čak i hladno ili nepristojno ako na kraju ne dodate barem jedan "smajli"? Zatim, kada ga dodate, razgovor je odjednom postao topliji, prijateljski? Ako uvek ovako razmišljate, niste jedini, jer je otkriveno da se mnogi ljudi oslanjaju na emotikone tokom digitalne komunikacije. Zašto su ove male ilustracije naših osnovnih emocija, hrane, životinja toliko važne?

Kroz protekle dve decenije je postalo jasno da su emotikoni postali vrlo važan deo mnogih naših razgovora u digitalnom svetu. Ovo se posebno ističe među mlađim generacijama, a smatra se da će oslanjanje na emotikone da bude izraženo i u budućnosti, možda čak i više nego sada.

Istraživanje na 2.000 Amerikanaca starijih od 21 godine pokazalo je da 41 odsto ispitanika veruje da poruka mora da sadrži emotikon da bi bila "upotpunjena".

Većina mlađih ispitanika su se složili sa ovom tvrdnjom: 70 odsto pripadnika generacije Zed je reklo da emotikoni treba da budu uključeni u poruku, dok se oko 46 odsto starije grupe, generacije Iks, složilo sa ovim.

Iako su izgleda ključan deo razgovora, mnogi veruju da tekstualne poruke ne bi trebalo da se sastoje isključivo iz emotikona. U ovom slučaju, to bi navelo da se razgovor završi na tome, smatra 32 odsto ispitanika.

Ovo istraživanje takođe je otkrilo da 58 odsto učesnika veruje da emotikoni poboljšavaju način na koji razgovaramo jedni sa drugima. Ovo je u skladu sa promenom kulture i novina u komunikaciji, gde se emotikoni sada koriste za opisivanje emocija koje ljudi ne mogu doboljno dobro da izraze rečima.

Pored toga, 38 odsto ispitanih je reklo da bi želelo da osmisli sopstveni emotikon. Od njih je zatraženo da podele kako bi ovi novi emodžiji izgledali, a odgovori uključuju emotikone "male veštice", lobanju u obliku srca, emotikoni okrenuti naopačke, kao i "razni emotikoni popularnih koktela".

Istraživanje je pokazalo da 58 odsto korisnika emodžija više voli da koristi srećne emotikone, kao što su nasmejana lica, dok 15 odsto najviše voli da u poruku dodaje emotikone kao što su srca, poljupci, cveće.... Mali broj ispitanika, oko 4 odsto, naginje ka dodavanju malo razbibrige u digitalnu komunikaciju, tako što biraju različite, jedinstvene emotikone (kao što je žena koja pleše).

Bez obzira na preference, samo 5 odsto učesnika je priznalo da ne koriste emotikone u svojim svakodnevnim razgovorima.

Naravno, popularnost emotikona ne bi trebalo da bude jedini faktor koji određuje da li ćete ih koristiti u komunikaciji s nekim. Ovo će uvek da se promeni u zavisnosti od toga da li ste dovoljno bliski sa nekim, da li je u pitanju profesionalna komunikacija... 

Ipak, može se reći da su ovi digitalni simboli imali zaista veliki uticaj na to kako prenosimo svoje misli i osećanja. Emotikoni su postali jedinstven, složen "jezik", toliko da se tokom godina razvio sajt Emodžipedija, u kojoj različiti emotikoni imaju detaljno opisanu istoriju nastanka i značenja. Na primer, čak i jednostavan emotikon srca može da se tumači na mnoge načine, samo ako se promene neki detalji. Klasično crveno srce je ljubav, dok je roze srce "manje ozbiljno". Crveno srce sa zavojem znači da smo u procesu zarastanja emotivnih "rana", dok srce-uzvičnik služi isključivo kao dekoracija za kraj poruke.