Ovaj tip osobe na poslu sve shvata kao veliku obavezu, koja mora hitno da se završi, bez obzira šta je u pitanju. Ona se neće ustručavati da šalje "ljubazne podsetnike", da traži dodatne informacije i uputstva za svaki projekat, da vam daje do znanja da "nemate još mnogo vremena" da nešto završite (čak i kada to nije istina...).
Nekada čak odu korak dalje, pa vas kontaktiraju posle radnog vremena ili između vaših drugih obaveza, zahtevajući vašu pažnju, pomoć... Bilo da je svesno ili ne, oni se ponašaju kao da njihov prioritet mora postati i vaš.
Iako je dobro raditi sa nekim ko pridaje veliki značaj detaljima i poštovanju rokova, ovaj tip ljudi zapravo čini više lošeg nego dobrog. Takvim ponašanjem se "gaji" stres i nervoza na radnom mestu, što zauzvrat sprečava pravilno završavanje obaveza. Na kraju, ova vrsta radne atmosfere može da ima vrlo loš uticaj na vaše mentalno zdravlje i dovede do burnauta.
Znate da treba nešto da učinite, a u isto vreme, morate održavati kolegijalan odnos. Evo kako to da uradite ako je ta osoba:
Vaš kolega
Ne možete da kontrolišete reakcije i ponašanje svojih kolega, ali možete da kontrolišete svoje. Anksioznost je zarazna, kao i stres, tako da morate da se izborite za svoj mir.
Kada vam ovaj kolega sledeći put iznese komplikovan plan rada koji "mora što pre" da se završi ili predstavi zadatak kao "izuzetno hitan", čak i kada imate druga posla, prvo iskoristite trenutak da se saberete. Duboko udahnite, sačekajte nekoliko minuta pre nego što odgovorite. Ako je moguće, fizički se udaljite od situacije - izađite na balkon, prošetajte, sajte sebi vremena da umirite reakcije na stres (brzi otkucaji srca, prevrtanje u stomaku).
Zatim, kažite kolegi koliko je realno da postignete to što od vas traži. Nemojte lično da shvatate njegov zahtev, kao da je to izazov koji morate postići: Dajte im jasne smernice, vremenske okvire, navedite druge zadatke koje su vama prioritet. Postavite pitanja da imate uvid u situaciju: "Kada si saznao za ovo? Da li postoje dodatna uputstva? Da li si pitao još nekoga za pomoć?"
Koliko god možete, držite se činjenica o tome šta zapravo treba da se uradi i zašto. Ljudi drugačije doživljavaju "hitne slučajeve" - ono za šta neko možda veruje da treba "što pre" da se uradi, drugome deluje samo kao još jedan deo radnog dana.
Na kraju, ako ne možete urazumiti kolegu, obratite se menadžeru/šefu i tražite da se uloge podele tako da se niko ne oseća da treba da "hitno traži pomoć" i ometa druge u poslu.
Vaš klijent
Uvek je nezgodno kada klijent nanosi dodatni pritisak. Da bi ovakav razgovor protekao dobro, možete da počnete sa naglašavanjem nečega pozitivnog u vezi sa vašim radnim odnosom, pre nego što usmerite pažnju na ono što vas ometa. Istaknite kako volite saradnju koju imate, da ste zadovoljni pravcem kojim završavanje projekta ide...
Zatim, recite da biste, na primer, imali više koristi kada bi "hitna obaveštenja" i podsetnici klijenta došli ranije, a ne, na primer, jedan ili dva dana pre zahtevanog roka. Dogovorite se sa klijentom koji vremenski okvir bi bio najbolji za obe strane i recite da "hitni slučajevi" moraju biti zaista opravdani.
Vaš šef
Odbijanje zahteva šefa, naravno, nije dobra ideja. Ali morate da progovorite ako osećate da nosite previše odgovornosti i da zaista ne možete sve da postignete. Koliko god vam šef naglašava da više stvari moraju "hitno da se završe", pokušajte da dobijete preciznija uputstva. Pitajte šta je najveći prioritet, da li je moguće da zatražite pomoć kolega, produženje rokova...
Recite da vam je zadovoljstvo da nešto uradite, ali da to znači da će nešto drugo da bude odloženo. Morate da pokažete da ste spremni za pronalaženje kompromisa bez straha.
Ako nešto ne preduzmete, vaš šef će verovatno očekivati da ćete uvek biti spremni da odgovorite na "hitne zadatke". Ovo bi trebalo da izbegnete, jer ćete tako samo postati preopterećeni i iscrpljeni.