Magazin

Generacija Zed umorna od onlajn šopinga - kupovina može, ali samo ono što treba

Letimično prelazimo mrežama i skoro na svakoj objavi neko nešto nam preporučuje - nega kože sa deset najboljih proizvoda na svetu ili svileni prsluk koji svi moramo da imamo. Ako smo "nasedali" na ovakve preporuke i naručivali prozvode, izgleda da je tome kraj, jer sve više mladih ne veruje influenserima i zalaže se za "underconsumption core", odnosno za umerenu kupovinu.
Generacija Zed umorna od onlajn šopinga - kupovina može, ali samo ono što treba© cottonbro studio/pexels

Na TikToku, već neko vreme vlada trend "underconsumption core" koji se odnosi na kupovinu samo onog što je potrebno i neprihvatanje marketinga i reklama koje serviraju influenseri. Statistika kaže da za mnoge pripadnike generacije Zed, uzrasta od 12 do 27 godina, navedena mreža je glavna platforma na kojoj mladi pronalaze proizvode za kupovinu. Međutim, neki mlađi korisnici su se umorili od stalne promocije.

Umerena kupovina vlada TikTokom

Ova TikTok "senzacija" je slična trendu deinfluensinga, odnosno to je još jedan popularan odgovor na kupovine preko interneta. Prema tvorcima "underconsumption core" koji su govorili za Njujork Tajms, ideja iza ovog trenda je promovisanje kupovine samo onoga što vam je zaista potrebno. U suštini, to je samo obična kupovina sa nazivom koji je prilagođen Generaciji Zed.

Ljudi koji prihvataju ovaj trend često dele video snimke na kojima se može videti malo garderobe ili polovna odeća u ormarima, nekoliko kozmetičkih proizvoda na policama i par šolja u svojim kuhinjama.

"Prikazi bogatstva, koji su nekad bili aspirativni, sada su neosetljivi i nedodirljivi", rekla je kreatorka održive mode Džejd Tejlor za Tajms.

Ne veruju influenserima, suočavaju se sa finansijskim teškoćama

Mladi više ne veruju influenserima kao nekad, kažu istraživanje Y-Pulse, firme za marketinška istraživanja. Čak 45 odsto ljudi uzrasta od 13 do 22 godine ne veruje da kreatori sadržaja imaju isti uticaj kao nekad, a 53 odsto bi radije kupilo nešto što im preporuči "obična" osoba. Nepoverenje u influensere dodatno potkrepljuju ograničeni propisi o oglašavanju na društvenim mrežama, što omogućava širenje prevara.

Obazriviji odnos prema novcu 

Zbog malih budžeta sa kojima raspolažu, mladi su primorani da preispitaju svoje nepotrebne kupovine, a ponekad i da negoduju zbog bogatih influensera koji ih nagovaraju na te kupovine. Generacija Zed se suočava sa inflacijom, , rastućim cenama stanova, dugovima, uz istovremeno suočavanje sa konkurentnim tržištem rada i nižim platama u poređenju sa milenijalcima pre 10 godina, piše Jahu lajf, prenosi Biznis Insajder.

image