Guglova reklama na Olimpijskim igrama izazvala gnev publike: "Učite decu da se oslanjaju na AI"
Javnost je zgrožena najnovijom reklamom Gugla u kojoj se promoviše korišćenje alata koji u svojoj osnovi koriste algoritme veštačke inteligencije. Iako vrlo korisni kada je reč o prevazilaženju blokade u pisanju i generisanje početnih ideja, AI alatima izgleda ipak nije mesto baš svuda.
"Pomozi mojoj ćerki da napiše pismo"
Na reklami "Draga Sidni", kojom je Gugl želeo da promoviše svoj softver sa veštačkom inteligencijom Gemini, prikazuje se otac koji traži od ovog "pametnog" alata pomoć za pisanje pisma. Pismo je njegova ćerka želela da napiše svojoj omiljenoj olimpijskoj šampionki, Sidni Mejlaflin-Levron, ali joj je nedostajalo inspiracije.
U obraćanju čet-botu, otac daje personalizovane informacije o odnosu ćerke prema sportistkinji: "Ona želi da pokaže Sidni ljubav, ja sam poprilično dobar u biranju reči, ali ovo mora biti baš kako treba", ukucava otac u polje za unos upita. Nakon toga on traži od softvera da pomogne da napiše pismo. Na osnovu teksta, Gemini u jako kratkom roku počinje da generiše nacrt pisma.
Publika razočarana zbog promovisanja lenjog roditeljstva
Ipak, umesto pozitivnih reakcija kojima se Gugl nadao, usledile su najoštrije kritike, pre svega zbog promovisanja lenjog roditeljstva. "Sedite sa svojim detetom i napišite pismo zajedno! Zgrožena sam celom idejom", reagovala je voditeljka Linda Holms na svom nalogu na platformi Bluskaj.
I ona nije bila jedina - na ovu temu oglasili su se i drugi strčnjaci, ističući da su reklame ovog tipa pogubne. "Umesto da uči svoju ćerku da koristi svoje reči i komunicira autentično, otac je uči da se oslanja na AI za ovu ključnu ljudsku veštinu", osudila je Guglovu reklamu Šeli Palmer, profesor medija na Univerzitetu Sirakuze na svom blogu.
Ima i onih koji opravdavaju Gugl
Istina, ima i onih koji su reklamu Gugla doživeli na potpuno drugačiji način i podržali ideju da se AI softveri koriste za kreiranje nacrta pisama i drugih tekstova. Njihov stav je potpuno jasan: Gemini, ČetGPT, Klaud i drugi alati nude mnoga korisna rešenja u prevazilaženju stresa usled nedostatka kreativnosti.
Na ovu temu oglasio se i Gugl, koji je istakao da je cilj reklame bio da se pokaže kako njihova aplikacija može pružiti početnu tačku ili ideju za dalje pisanje. "Verujemo da AI može da bude odličan alat za unapređenje ljudske kreativnosti i da je nikada neće moći zameniti", navedeno je u zvaničnom saopštenju kompanije za CBS ManiVoč.