Pravi ili "veštački" gost? Kako da prepoznate recenziju smeštaja koju je napisao AI

Da li ste nekada posetili hotel ili apartman i odmah primetili da to nije ono što ste platili? Da se izgled sobe, hrana, pogled i atmosfera ne poklapaju sa izuzetno pozitivnim ocenama koje ste videli, koje su vas zapravo i ubedile da rezervišete baš to mesto? To znači da ste možda bili žrtva recenzija napisane veštačkom inteligencijom. Evo kako to da prepoznate i sprečite razočarenje na odmoru.

Ako znate koje znakove da tražite, neće vam biti teško da prepoznate razliku između recenzije koju je ostavio neko ko je zaista bio u hotelu/apartmanu koji vas interesuje, a ko je "unajmio" AI sistem da generiše "ubedljiv" opis smeštaja. Ovo je veliki problem u industriji turizma: Prošle godine je Gugl blokirao preko 150 miliona lažnih recenzija, a turistički portal "Tripadvajzor" je takođe uklonio preko 2 miliona obmanjujućih komentara lažnih gostiju.

Da vam sledeći odmor ne bi bio razočaravajuć, obratite pažnju na sledeće stvari pre nego što rezervišete smeštaj:

Profilne slike su savršene

Iako mnogi imaju profesionalne, uglađene fotografije na svojim onlajn profilima, ako skoro svaki korisnik koji je ostavio recenziju na nekom hotelu/apartmanu ima profilnu sliku koja izgleda kao da je rađena u studiju, to može da bude "crvena zastavica".

To verovatno znači da je fotografija generisana veštačkom inteligencijom ili je preuzeta sa sajtova sa besplatnim slikama. Koji god da je izvor slike, komentar u većini slučajeva ne ostavlja osoba sa fotografije, tako da je i sama recenzija verovatno lažna.

Nedovoljno detalja

Opisi koji zvuče kao da bi mogli da budu primenjeni na bilo koje mesto takođe mogu biti loš znak. Recenzije generisane veštačkom inteligencijom ponekad mogu izgledati kao da su izvučene iz veoma jednostavnog teksta, a ovo se najviše primećuje po malim detaljima.

Na primer, to mogu biti izrazi poput: "Sve pohvale, bilo je lepo, preporučujem...", dok bi komentar prave osobe koja želi da podeli iskustvo bio nešto poput: "Odseo sam u ovom simpatičnom apartmanu za vikend, a pogled na baštu je bio prelep! Ima mnogo kafića u okolini, što je dobro, ali je internet bio spor."

Analizirajte profile

Pravi putnici često ostavljaju više od jedne recenzije na različitim mestima, u kojima dele lična iskustva, a razlike u vremenu između objavljivanja svakog komentara su uglavnom meseci i godine. S druge strane, ako naiđete na profil sa brojim komentarima koji su napravljene u roku od nekoliko dana ili čak sati, to je prilično očigledan znak da to možda nije prava osoba.

Ekstremi

Previše pozitivni ili preterano negativni komentari, u kojima se ne navodi zašto je neko imalo dobro/loše iskustvo, su još jedan znak upozorenja.

Prave recenzije su više poput putopisnih dnevnika, u kojima se ističu i lepe, ali i manje lepe strane. Potražite uravnotežene povratne informacije koje priznaju i prednosti, ali i nedostatke određenog mesta. Na primer, to mogu biti one koje pominju fantastičan pogled sa balkona hotelske sobe, ali takođe spominju bučnu ulicu ili sporu uslugu.

Pregledajte recenzije istog mesta na više platformi   

Da biste dobili jasniju sliku o mestu na koje želite da idete, nemojte se držati samo jednog sajta. Pregledajte više portala i komentara, pa donesite odluku. U ovom slučaju, primeri mogu biti:

Potencijalno lažna recenzija: Hotel koji se može pohvaliti samo savršenim recenzijama sa 5 zvezdica na jednom sajtu, ali pokazuje različite ocene na drugim sajtovima.

Primer prave recenzije: Hotel sa uglavnom pozitivnim recenzijama na više različitih platformi, ali uz nekoliko kritika na određene detalje. 

Ispitajte vreme objavljivanja  

Ako primetite veliki broj komentara, koji su uglavnom isključivo pozitivni, a objavljeni su u vrlo kratkom vremenskom periodu (posebno ako su svi ujednačeno pozitivni ili negativni), to bi mogao biti znak da je recenziju napisala AI. 

Ako je u pitanju potencijalno lažna recenzija, onda smeštaj koji vas zanima ima na desetine sjajnih recenzija, koje su objavljene u roku od nekoliko dana ili sati. U realnijem slučaju, recenzije hotela su raspoređene na nekoliko meseci, a putnici dele svoja iskustva u različito vreme.