Postoje razlozi zašto ne napredujete na poslu, evo i koji su

Ako se osećate da ste već neko vreme u profesionalnom zastoju ili vas često zaobilaze kada su u pitanju bitni projekti i unapređenje, možda nesvesno sabotirate svoj profesionalni put. Talenat i odgovoran rad govori da ste na pravom putu, ali suptilno ponašanje koje ne primećujete je možda razlog zašto stagnirate.

Vredno radite na poslu, kolege vas vole, delimično ste zadovoljni pozicijom na kojom ste, ali primićujete već neko vreme da ste izuzeti sa važnih poduhvata - jednostavno, šef ne bira vas već nekog od vaših kolega. Ponekad možda nešto nesvesno radite što značajno utiče na vaš uspeh, odnosno neuspeh na poslu, kažu stručnjaci za razvoj karijere i ukazuju upravo na te stvari.

Svi idu na "tim bilding", ali ne i vi

Korporativna kultura često uključuje aktivnosti koje su usmerena na izgradnju tima i podrazumeva društvene događaje koji su osmišljeni da neguju odnose i saradnju. Iako se ove aktivnosti ponekad mogu činiti iznuđenim, dosledno odbijanje se može smatrati nedostatkom timskog duha ili nespremnosti da se sarađuje sa kolegama. Prednost učešća je što pruža umrežavanje sa ostalima i pomože u izgradnji jačih odnosa sa kolegama, a izbegavanje vas zapravo izoluje od tima.

Neuredna kancelarija

Pretrpan ili neuredan radni prostor ukazuje na nedostatak organizacije i pažnje na detalje, što je zabrinjavajuće za poslodavce i kolege. Takođe, to utiče na produktivnost i nivo stresa. Održavanje čistog i organizovanog okruženja pokazuje poštovanje prema poslu i onima oko vas, poboljšavajući vaš profesionalni imidž. Ovo važi i za odeću koju nosite i svakako da nisu preporučljive blatnjave cipele i izgužvane košulje i haljine.

Loša procena vremena

Neprekidno kašnjenje ili prekoračenje predviđenog vreme za razgovore je očigledno nepoštovanje drugih. Neuspeh da dobro upravljate svojim vremenom može dovesti do propuštenih rokova, nedovršenih projekata i povećanog stresa, a sve to negativno utiče na karijeru i dovodi do reputacije nepouzdane i nekompetentne osobe.

Dva lica

Trebalo bi da budete dosledi u onom što pričate - a ne da jedno kažete, a drugo radite. Doslednost i poštenje su od suštinskog značaja za izgradnju poverenja na radnom mestu, dok će dvoličnost brzo potkopati integritet i kredibilitet. To će stvoriti konfuziju i nepoverenje među kolegama i nadređenima i potencijalno dovesti do sukoba i toksičnog radnog okruženja. Iskrenost i doslednost u komunikaciji gradi reputaciju pouzdane i osobe od integriteta.

Izgovor za sve

Ukoliko na svake zadatke i izazove imate izgovore da ih ne uradite, onda ste na klimavom putu. Izgovori vas sprečavaju da se pozabavite svojim greškama i naučite nešto iz njih, a naravo da ostavlja utisak lenje osobe.

Dolaziti nepripremljen na sastanke

Prisustvujete sastancima bez pripreme, zaboravljate važnu dokumentaciju ili niste odradili nešto što vas je šef zamolio da uradite? Sastanci su takođe prilike da pokažete svoje znanje, veštine i spremnost, tako da ako dođete nepripremljeni možete da izgledate nekompetentno i nezainteresovano, što će bez sumnje naštetiti.

Alkohol na korporativnim zabavama

Ne dozvolite sebi da vas zavede poruka rukovodstva da se možete opustiti i zabaviti na službenim događajima, jer iako su odlična prilika za umrežavanje i građenje odnosa, preterano konzumiranje alkohola može pokazati kompaniji da niste sposobni da budete profesionalni u svim situacijama. Alkohol dovodi do neprofesionalnog ponašanja i loše procene, čime se ugrožava reputacija, poverenje i poštovanje među kolegama i nadređenima. Zapamtite da, ako ste u društvu saradnika ili ako kompanija plaća događaj, treba da se ponašate kao da ste na radnom mestu, piše Forbs.