Magazin

Ne spominjite AI u opisu proizvoda: Evo kako to utiče na prodaju

Verovatno mislite da je dobro da vaš posao bude u koraku sa brzim razvojem AI sistema. Ovo ima smisla - veštačka inteligencija postala je oslonac i "asistent" u različitim poslovima, od onih u kreativnim poljima, do tehnologije, finansija, društvenih mreža... Izgleda kao da je AI na putu da bude budućnost poslovnog uspeha - ali nova studija pokazuje da li ovaj potez zapravo više odbija ili privlači potrošače.
Ne spominjite AI u opisu proizvoda: Evo kako to utiče na prodaju© Freepik/freepik

Iako se primenjuje u mnogim poslovima i postaje sve popularnija, veštačka inteligencija možda ne bi trebalo da bude glavni deo opisa vašeg biznisa. Otkriveno je da, ako kompanije nisu pažljive kada određuju način na koji da spomenu AI koji implementiraju u poslovanju, mogu završiti sa lošijim poslovnim rezultatima i manje klijenata.

Nova studija istraživača sa Univerziteta države Vašington (WSU), koja je anketirala više od 1.000 ljudi, kako bi razvila dublje razumevanje odnosa između otkrivanja AI i ponašanja potrošača, pokazala je da kada kompanije spomenu AI u opisima proizvoda, prodaja opada.

Ispitani potrošači su imali dve opcije: "Gluplju" verziju proizvoda i verziju istog proizvoda koji je poboljšan primenom veštačke inteligencije. Nakon što su pregledali obe opcije, potrošači su rado izabrali "gluplju" verziju, koja nije bila unapređena pomoću AI.

"Kada se spomene AI, to obično smanjuje emotivno poverenje, što zauzvrat smanjuje nameru kupovine", rekao je Mesut Čiček, klinički asistent profesor marketinga na WSU i vodeći autor studije, u pratećem saopštenju za medije.

"Otkrili smo da emotivno poverenje igra ključnu ulogu u načinu na koji potrošači percipiraju proizvode sa AI."

U studiji su istraživači takođe izložili učesnike različitim kategorijama proizvoda i usluga, pri čemu su neki opisi uključivali reference na veštačku inteligenciju. U jednom eksperimentu, grupa učesnika je navela da je manje verovatno da će kupiti TV koji je u opisu imao AI, što predstavlja negativnu reakciju na proizvode koji imaju bilo koje veze sa veštačkom inteligencijom.

"Testirali smo efekat u osam različitih kategorija proizvoda i usluga, i rezultati su bili isti: Neprikladno je uključiti takve termine u opise proizvoda", rekao je Čiček.

Napomenuo je da bi ovi uvidi mogli biti korisni za marketinške timove koji pokušavaju da otkriju kako da koriste AI za povećanje prodaje. Prpeoručljivo je da bi trebalo da kompanije pažljivo razmotre kako predstavljaju AI u opisima svojih proizvoda ili da razviju strategije za povećanje emotivnog poverenja. "Naglašavanje da je uključena veštačka inteligencija možda neće uvek biti korisno, posebno za proizvode visokog rizika. Fokusirajte se na opisivanje karakteristika ili prednosti proizvoda," dodao je, prenosi "Fest kompani".

Iako potrošači možda još uvek nisu uvereni u obećanja o pozitivnim promenama koje AI može da donese, brojni investitori i velike kompanije su posvećeni ulaganju u AI sisteme.

Era AI za kompanije je tu

"Skoro sve kompanije ulažu u AI, ali vidimo razliku između kompanija koje eksperimentišu "malo po malo" i onih koje prave veće investicije  - kompanije kojima je najveći prioritet ulaganje u AI postepeno dobijaju pozitivne reakcije potrošača," rekao je Dan Daisio, globalni lider za veštačku inteligenciju u konsultantskoj firmi EY.

Međutim, da li će se ove pozitivne ocene nastaviti je pod znakom pitanja, dok istraživači dublje istražuju odnos između potrošača i AI, a ova najnovija studija može da služi kao znak upozorenja.

 

image