Ručke iznad sedišta, odnosno ulaznih vrata u automobil imaju svoju svrhu, ali ih skoro svi putnici koriste pogrešno, misleći da je njihova uloga pružanje dodatne sigurnosti tokom vožnje i skretanja. Da je tako, ona verovatno ne bi bila montirana i iznad glave vozača, jer - šta će mu i kako bi je koristio, kada je jedna ruka obično na volanu, a druga na menjaču? Dakle, držanje nije ono čemu je ova ručka namenjena.
Ako nije za držanje tokom vožnje, za šta je
Osnovna funkcija ručke iznad sedišta jeste olakšavanje ulaska i izlaska iz automobila. Držeći se za nju, vozaču i putnicima je mnogo lakše da se smeste u kola, naročito ukoliko su ona niska, ili pak preterano visoka, kao i da se bolje nameste na sedištu, blago se povlačeći ka gore. Osim toga, ove ručke u velikoj meri olakšavaju ulaženje i izlaženje iz kola trudnicama, starijim ljudima ili osobama sa nekom vrstom povrede ili paralize udova.
Držanje za ručke tokom vožnje može biti jako opasno
Oni koji su navikli da se ra ove ručke drže tokom vožnje, a naročito tokom skretanja, verovatno nisu ni svesni da na taj način ugrožavaju svoju bezbednost. Zvuči potpuno neverovatno, ali tako je. Prvo, prilikom naglog kočenja ili skretanja, može se desiti da dođe do povrede ramena usled jakog cimanja. Drugo, ukoliko se desi da se automobil prevrne, krov je prvi "na udaru", a pritisak odozgo može nagnječiti šaku i izazvati višestruke prelome.
Sigurnosni pojasevi su dovoljna zaštita, nema potrebe za držanjem
Sigurnosni pojasevi su, uz uzglavlja na sedištima, sasvim dovoljna zaštita prilikom adekvatne vožnje. U slučaju naglog kočenja, oni će se zategnuti dovoljno da vas zadrže na mestu, dok će uzglavlje zaštititi vrat od povreda usled cimanja u suprotnom smeru. Kao dodatni vid zaštite, tu su i vazdušni jastuci, koji se automatski aktiviraju prilikom saobraćajne nezgode. Uz sve ovo, držanje za ručke čak i zvuči potpuno nepotrebno.