"Skorlovanje" društvenim mrežama poput TikToka, Jutjuba, Instagrama i slično radi gledanja kratkih video-snimaka nimalo ne utiče na smanjenje osećaja dosade, već je samo produbljuje, pokazala su najnovija istraživanja koja su sproveli naučnici Univerziteta Toronto-Skarboro.
Kratki video-snimci negativno utiču na pažnju
U nekoliko pojedinačnih istraživanja učestvovalo je više od 1.200 ljudi, koji su odgovarali na niz pitanja koja se tiču načina na koji gledaju sadržaj na društvenim mrežama, kao i ona koja se tiču njihovih osećaja prilikom skrolovanja. Većina ispitanika izjavila je da se osećaj dosade pojačavao kada su imali priliku da brzo "skaču" sa jednog kratkog video-snimka na drugi, kao i da se taj osećaj nije toliko intenzivirao kada bi dobijali da gledaju jedan zapis koji traje duže (oko 10 minuta).
Pritom, odgovori su bili približno isti i kod ispitanika mlađih generacija, i kod onih srednjih godina, prenosi Gardijan, pozivajući se na naučnu studiju objavljenu na Džornal of Eksperimental Sajkolodži. Jedina kategorija ispitanika koja nije primetila razliku u doživljavanju kratkih i dugih video-snimaka bili su pripadnici starijih generacija koji su učestvovali u istraživanju.
Stručnjaci savetuju da se češće gledaju duži video-snimci
Istraživanja uticaja TikToka na ljudski mozak još uvek su u početnim fazama, već sada naučnici imaju određene zaključke, koji nažalost nisu nimalo optimistični. Do sada je ustanovljeno da TikTok, Instagram Rils i Jutjub Šorts "uvlače" publiku u zamku kratkotrajnih užitaka, čime se nedvosmisleno izazva zavisnost, kao i da su najveće promene uočene kod adolescenata, koji su "najranjivija" kategorija.
Kako bi se zadržao nivo koncentracije i smanjio osećaj dosade, stručnjaci preporučuju da se prednost da video-sadržaju koji traje duže, kao i da se snimci gledaju bez "preskakanja" eventualno nezanimljivih delova. Oni su istakli i da se na taj način može postići više zadovoljstva, nego kada se gleda nekoliko desetina kratkih zapisa.