Previše dobro da bi bilo istinito: Kako da se zaštitite od turističkih "last minute" prevara
Sve popularnije u poslednje vreme "last minute" ponude najčešće obuhvataju poznate turističke destinacije poput Grčke, Turske, Egipta i Španije, a primamljive cene aranžmana su ono što ih izdvaja od redovnih ponuda. Ali, ono o čemu mnogi prilikom rezervisanja ovakvih putovanja uopšte ne razmišljaju jeste da jako lako mogu biti prevareni. O kojim stvarima bi trebalo da povedete računa pre nego što uplatite letovanje?
Rezervišite putovanje samo kod pouzdanih turističkih agencija
Jedan od najboljih načina da se zaštitite od prevare jeste bukiranje "last minute" putovanja preko pouzdane turističke agencije, koja iza sebe ima godine i godine poslovanja i dobre recenzije bivših putnika. Male, neproverene agencije, koje u ponudi imaju mali broj aranžmana, potencijalno mogu prodavati nepostojeće smeštajne kapacitete i nuditi usluge upitnog kvaliteta.
Čuvajte se previše primamljivih ponuda
"Avionski prevoz, 15 noćenja, All inclusive, apartman sa bazenom i pogledom na more za samo 100 evra" - ovo zvuči toliko dobro da je gotovo nemoguće da je istinito! Iako je gotovo svima u interesu da uštedi koji dinar, ovakve ponude najčešće su prevara. Zato, pre nego što uplatite novac na račun ili izvršite elektronsko plaćanje, dobro proverite da nije reč o nekoj lažnoj veb-stranici ili o agenciji koja u stvarnosti ni ne postoji.
Izbegavajte preprodavce koji "vrebaju" na društvenim mrežama
Na društvenim mrežama, posebno u letnjoj sezoni, jedan za drugim "niču" lažni nalozi koji preprodaju već postojeće turističke aranžmane, često pod izgovorom da sami nisu u mogućnosti da otputuju. Rizik ovakve kupovine leži u tome da gotovo nikada ne možete znati da li je već neko kupio aranžman, kao ni da li je on uopšte validan. Zato bi najbolje bilo da izbegavate ovakve ponude ili makar temeljno proverite sve pre nego što izvršite uplatu.
Čuvajte se "fišinga"
Prevaranti neretko putem mejla šalju zanimljive ponude u ime poznatih turističkih agencija ili platformi za rezervisanje smeštaja, pikirajući naivne korisnike koji veruju svemu što vide na internetu. Linkovi u mejlu su vrlo dobro zamaskirani, a sajtovi na koje se korisnici klikom preusmeravaju - gotovo identični originalnim. Međutim, u većini slučajeva, oni koji u ovakvu reklamu poveruju bivaju prevareni, a to shvate tek kada novac sa računa bude skinut.
Dobro pročitajte sve što ponuda obuhvata (posebno ono napisano sitnim slovima)
Ukoliko primetite neku jako dobru ponudu koju nudi proverena turistička agencija, dobro se upoznajte sa svime što ona obuhvata i uverite da ne postoje nikakvi skriveni troškovi poput aerodromskih taksi, dodatne naplate tranfsera od i do aerodroma, obroka, ulaska u SPA i slično. Posebno obratite pažnju na tekst ispisan sitnim slovima - možda se upravo u njemu kriju finese koje vas kasnije mogu koštati mnogo i pokvariti vam dugo očekivani odmor.