Jedna od najvećih grešaka koju mnogi kandidati čine jeste dolazak na razgovor bez unapred pripremljenih pitanja, i to takvih da na osnovu odgovora na njih zaista razumete da li želite da nastavite proces selekcije ili ipak odustajete od aplikacije za posao. Koja su to pitanja objasnila je ekspert za karijerni rast, Emili Rezkala, na svom TikTok nalogu koji prati skoro 200 hiljada ljudi.
Postavite ova pitanja i sigurno ćete se istaći više od drugih kandidata
Većina poslodavaca (ili regurtera, ukoliko su u pitanju velike korporacije), kandidatima daju mogućnost da postave dodatna pitanja, a ukoliko dobijete priliku da ih postavite, imajte u vidu da ona treba da budu smislena i da "gađaju" suštinu, kako bi na najbolji mogući način oslikala poziciju na kojoj ćete raditi, ali i poslovno okruženje, odnosno kulturu koja se neguje u kompaniji. Koja su to pitanja?
- Možete li mi navesti primer na koji način očekujete da najbolji kandidat doprinese kompaniji izvan osnovnih zadataka koje ima?
- Koji su najveći izazovi sa kojima se tim susreće trenutno i kako očekujete da ih kandidat reši?
- Možete li navesti primere profesionalnog razvoja po kojima se vaša kompanija ističe?
- Na koji način podržavate zaposlene koji žele da preuzmu liderske pozicije unutar kompanije?
- Kako biste opisali odnose između zaposlenog na predmetnoj poziciji sa drugim kolagama u timu i sa rukovodiocem?
- Iz vašeg iskustva, kako biste sa samo tri reči opisali zaposlene u vašoj kompaniji?
- Na koji se način kompanija nosi sa prevelikim opterećenjem zaposlenih i njihovom izloženošću stresnim situacijama na poslu?
- Koji je projekat koji je vama u poslednje vreme bio najznačajniji i doneo najviše zadovoljstva?
Spisak pitanja nije ograničen, možete pitati poslodavca sve što vas zanima
Spisak pitanja koji je podelila Emili Rezkala, naravno, nije ograničen, a njena preporuka je da kandidati dodatno poslodavca pitaju i druge stvari koje ih interesuju. Pitanja se mogu odnositi i na na koji način poslodavac podržava balans između privatnog i poslovnog života, koliko je otvoren za inovacije unutar kompanije ili u kojoj se meri podržavaju fleksibilni oblici rada. Ono što je važno jeste da se pitanje postavi što je moguće konkretnije, kako bi odgovor bio jasan i nedvosmislen.