Iako je pravi razlog ovakvoj postavci kazaljki na satu i više nego jednostavan i logičan, decenijama unazad postoje različite teorije koje se povezuju sa nekim istorijskim događajima.
Različite teorije i samo jedna istina
Prema jednoj od teorija, upravo u 10 časova i 10 minuta ubijen je bivši američki predsednik Abraham Linkoln - ipak, to nije istina, budući da je Džon Vilks But u njega pucao u 22 i 15, a Linkoln je preminuo tek sutradan ujutru, u 7 časova i 20 minuta. Druga teorija vezana je za drugi kraj sveta, a tajčnije za Japan. Prema njoj, 10 časova i 10 minuta bilo je vreme kada su američki piloti bacili atomske bombe na Hirošimu i Nagasaki. Međutim, i ta teorija "pada u vodu" '- atomska bomba pogodila je Hirošimu u 8 časova i 2 minuta, dok je na Nagasaki pala u 11 časova i 2 minuta.
Ali, šta je onda pravi razlog zašto su kazaljke u reklamama nameštene da pokazuju 10 i 10? Jednostavno objašnjenje ovog fenomena leži u tome da pri takvoj poziciji kazaljki naziv brenda, koji se najčešće nalazi na sredini, u gornjoj polovini brojčanika potpuno vidljiv i u fokusu, ali budući da je ovakvo objašnjenje isuviše obično i dosadno, i dan danas postoje razne teorije koje se povezuju sa ovim.
Teorija osmeha
Postoji još jedna, poprilično realistična teorija, a to je da tako postavljene, kazaljke podsećaju na osmeh, pa sam brend asocira kupca sa pozitivnim emocijama. Ovu teoriju je proverila i međunarodna grupa naučnika pre pet godina, a rezultati su objavljeni u poznatom akademskom magazinu "Frontirs in Sajkolodži" ("Frontiers in Psychology").
Istraživanju je sprovedeno na grupi od 46 pojedinaca kojima je na pregled dato 60 različitih fotografija satova, a vremena koje se na tim satovima prikazivala bila su različita: na jednim je bilo 10 časova i 10 minuta, na drugim pola dvanaest, a na trećim osam časova i dvadeset minuta. Zadatak ispitanika bio je jednostavan - oni su morali da ocene emocije koje je izazivala svaka slika ponaosob, kao i verovatnoću da će određeni sat sa slike kupiti.
Nakon analize dobijenih rezultata, naučnici su došli do zanimljivih rezultata: slike satova na kojima je prikazano vreme bilo 10 časova i 10 minuta ispitanici su ocenili mnogo bolje od ostalih kada su u pitanju emocije, kao i želja za kupovinom. Ipak, naučnici nisu bili sigurni da li se takvi rezultati mogu povezati sa time da linija koju formiraju kazaljke podseća na liniju osmeha, te su napravili još jedno istraživanje.
Doveli su 20 novih pojedinaca, od kojih je svaki dobio 12 različitih slika satova. Vremena prikazana na satovima bila su ista kao i kod prethodne grupe, dakle na jednim je bilo 10 časova i 10 minuta, na drugim pola dvanaest, a na trećim osam časova i dvadeset minuta, ali ovoga puta ispitanici su imali drugačiji zadatak - da od predstavljenih fotografija izdvoje one na kojima vide nešto poput osmeha. Po dobijenim rezultatima "teorija osmeha" dobila je svoju praktičnu potvrdu: brojčanici sa kazaljkama na 10 i 10 "pobedili" su jer su najviše povezivani sa linijom osmeha.