Magazin

Korisnici Gugla, Fejsbuka i Amazona najčešće mete krađe podataka tokom 2024.

Gugl, Fejsbuk i Amazon su brendovi čija se imena najčešće koriste u fišing napadima, a njihovi korisnici su najčešće meta krađe kredencijala tokom 2024. godine, pokazuju nedavna istraživanja.
Korisnici Gugla, Fejsbuka i Amazona najčešće mete krađe podataka tokom 2024.© freepik/freepik

Fišing napadi su vrsta internet prevare u kojima se potencijalne žrtve "pecaju" s ciljem krađe indentiteta ili podataka, a sajber kriminalci fokusiraju se u velikoj meri i na kredencijale i podatke drugih brendova, pri čemu se broj napada u ovoj godini povećao gotovo 1,5 puta u odnosu na prethodnu.

Među analiziranim brendovima, sajber kriminalci su najviše ciljali usluge kompanije Gugl u svojim pokušajima krađe korisničkih imena i lozinke, saopštila je kompanija Kasperski.

Nakon Gugla, bilo je oko 3,7 miliona pokušaja krađe podataka korisnika Fejsbuka, dok je Amazon treći, sa približno tri miliona pokušaja.

Kompanije Majkrosoft i DHL zauzele su četvrto i peto mesto sa 2,8 miliona i 2,6 miliona pokušaja.

Kompanije PejPal, Masterkard, Epl, Netfliks i Instagram našle su se među 10 najčešće ciljanih brendova tokom 2024. godine.

Iako su glavne mete sajber kriminalaca poznati brendovi, ni oni manje poznati nisu zaštićeni. Prevaranti često ciljaju proizvode i usluge sa velikom potražnjom kao i sezonske trendove. 

Porast napada stručnjaci pripisuju povećanju prevarantskih aktivnosti, a ne smanjenju pažnje korisnika, jer, kako se dodaje, sajber kriminalci postaju sve agresivniji u potrazi za podacima i novcem korisnika.

image