Kafa može da vas razbudi i podstakne vas da se krećete, završite posao, popravlja raspoloženje - posebno ako ste veliki ljubitelj... A kada je vreme za šoping, ovaj podstrek vam je upravo i potreban, tako da ispijanje kafe pred ili tokom razgledanja prodavnica i kupovine artikala deluje kao dobra ideja.
Međutim, ovaj napitak može neočekivano da promeni i način na koji kupujete, a psiholozi savetuju da bi je zbog toga trebalo izbegavati pre nego što krenete u šoping.
Ispostavlja se da ispijanje kafe pre odlaska u prodavnice može povećati potrebu za impulsivnom kupovinom. Jedno istraživanje je pokazalo da su ljudi koji su popili samo jedan espreso pre nego što su ušli u prodavnicu, potrošili neverovatnih 50 odsto više novca od onih koji su popili kafu bez kofeina.
Ljudi koji su pili kafu sa kofeinom takođe su izjavili da se osećaju uzbuđeno, a kada smo uzbuđeni, veća je šansa da ćemo donositi nepromišljene odluke, vođene trenutnim (pozitivnim) emocijama. U istraživanju je učestvovalo više ljudi iz različitih zemalja, koji su posećivali nekoliko prodavnica, a svakome je bila ponuđena šoljica espresa sa ili bez kofeina.
Zanimljivo je da su naučnici otkrili da je ispijanje čak i samo ove male količine povezano sa povećanim brojem kupljenih artikala i većom ukupnom potrošnjom. Ljudi koji su popili kafu sa kofeinom su takođe bili skloniji biranju "hedonističkih artikala" - proizvodi povezanim sa zadovoljstvom - kao što su kokice sa puterom i čokolada. Ovo ponašanje se pripisuje povećanom uzbuđenju, pod uticajem stimulativnih efekata kofeina.
Dok espreso obično sadrži više od 60 miligrama kofeina, istraživači sugerišu da se uzbuđenje može izazvati konzumiranjem samo između 25 i 30 miligrama kofeina. Pored kafe, brojna popularna energetska pića često sadrže i mnogo više kofeina, prenosi "Miror".
Istraživači su zaključili da trgovci mogu imati finansijsku korist ako kupci konzumiraju kofein pre ili tokom kupovine, a s obzirom da je kafa toliko dostupna, posebno jer brojni tržni centri imaju i kafiće. Dakle, može se pretpostaviti da brojni kupci koji piju kafu pre i prilikom odlaska u kupovinu, možda kupuju impulsivnije nego što misle. Ako želite da budete odgovoran kupac, možda je bolje da kafu zamenite drugim napitkom ili je sačuvate za sam kraj kupovine.