Magazin

Ni igrice, ni patike: Novi trend među dečacima u školskim klupama su - parfemi

"Svaka učionica je mirisala posle časova," bio je najveći utisak koji je učenik sedmog razreda podelio za RT Balkan nakon prvog dana škole. Osim udžbenika, svezaka i olovaka, mnogi osnovci su pripremili još jednu vrlo važnu stvar za polazak u školu: Novi parfem. I to dečaci. Većinom uzrasta između 11 i 15 godina, posvećeni su traženju svog "savršenog mirisa", toliko da su parfemi poznatih brendova postali neizostavni deo razgovora sa drugom iz klupe.
Ni igrice, ni patike: Novi trend među dečacima u školskim klupama su - parfemi© Freepik/KamranAydinov

Nove patike, odeća ili ranac su neophodni za uzbudljivi period koji pruža nova školska godina, ali sada je tu i još jedna izuzetno važna stavka: Parfem. "Koji brend nosiš, daj da pogodim... Ne, to nije parfem za leto, taj se nosi zimi. Ovaj možeš ujutru, a ovaj ti je za uveče, onako jak..."

Tako izgledaju razgovori među dečacima osnovcima proteklih godinu dana, od kako je svet parfema postao zastupljena tema na društvenim mrežama. Brojni influenseri ne samo da reklamiraju poznate brendove, već preporučuju kako da se različiti mirisi kombinuju, kako spojiti parfem sa drugim kozmetičkim proizvodima ili čak ga uklopiti uz odeću. 

Trend se pojavio i kod nas, ali najviše među dečacima između petog i osmog razreda. Ali kako to da su parfemi postali veća tema od video-igrica, kompjutera i telefona, skupljanja sličica, simpatija?

"Mnogo dece u školi koristi parfeme, kao i ja. Sve je počelo od TikToka, tu su video klipovi u kojima se može naučiti o različitm vrstama parfema, kako se grupišu po mirisima, kako se koriste za neko određeno vreme u toku dana ili godišnje doba... Prvo je o tome pričalo samo nekoliko poznatih influensera, pa je taj sadržaj nastavio da se nagomilava," rekao je naš sagovornik koji pohađa sedmi razred osnovne škole u Beogradu.

"Skoro cela škola to radi, posebno dečaci - dosta njih nose parfeme kada idu u školu, pogotovo one skupe, brendirane," dodaje sagovornik. Kako kaže, kada dečaci dobro mirišu i pronađu omiljeni brend parfema, oni se navodno osećaju samouvereno, zabavno im je da upoređuju mirise i međusobno razmenjuju preporuke i savete, da eksperimentišu sa mešavinama dva ili čak tri parfema odjednom...

"Na primer, prođeš pored drugara, a ako dobro miriše, pitaš ga koji parfem koristi. A nekada, ako neko prođe pored tebe i dobro mirišeš, on će da pogađa koji parfem ili kombinacije parfema ti nosiš," objašnjava sagovornik.

Ovaj trend je dokaz višestrukog uticaja koji društvene mreže imaju na mlade. S jedne strane, naizgled "ženska" stvar, poput parfema i generalnog interesovanja za mirise, postala je vrlo važna dečacima, a to je upravo ono što ovaj trend čini toliko upečatljivim. Donedavno, dečaci su "mogli" da pričaju samo o sportu, omiljenim video-igrama, jutjuberima - ali izgleda da se pitanje šta bi deca "trebalo" da rade i kako da istražuju sopstvenu ličnost postepeno menja. 

Ipak, ovaj trend baca svetlo i na manje pozitivne posledice TikTok trendova koji dospeju u realan svet. Prvi problem je onaj koji verovatno najviše pogađa roditelje, a to su finansije. Nije mala stvar "juriti" svaki brendirani parfem koji je u tom trenutku popularan.

Osim toga, pored drugih dečijih hobija koji predstavljaju trošak (igrice, sportovi, radionice), novi mirisi svakog meseca sigurno nisu pristupačni svima - u isto vreme, deca osećaju pritisak da se uklope u društvo, a to je teško uraditi ako ne mirišu na najnoviju kolekciju poznatih francuskih brendova parfema. 

A tu je i pitanje pridavanja važnosti "imidžu". Ako želiš biti "kul", ne možeš imati isuviše stari model telefona, podrazumeva se da su ti patike nove, pogotovo na početku godine, a među dečacima je brendirana sportska odeća je u većini škola opšte prihvaćena "uniforma". Naravno, niko u tim godinama ne želi da zaostaje sa trendovima i to je razumljivo, ali sa društvenim mrežama i standardima koje influenseri postavljaju, skoro da je nemoguće ispuniti sve kriterijume koji se postavljaju. 

Da li će mladi izvući nešto poučno iz biranja novog parfema ili ne? To ne zavisi od njih. Društvene mreže su svakako postale "treći roditelj", ali na pitanje kako će i da li će se taj sadržaj primeniti u životu dece odgovaraju odrasli. Za sada, ne bi trebalo da postoji ništa loše ako dečak pokušava da se pronađe u svetu mirisa - dokle god razume da to nije najvažnije.

image